Riel verliest enigszins geflatteerd van Gilze

Riel 1

Gilze 1 (zon)

Groep 3 30

30 augustus 2020 14:30

Riel speelde tegen Gilze een sterke eerste helft en ging door een doelpunt van Bart Rutten met 1-0 de rust in. Het eerste kwartier van de tweede helft een slechte periode van Riel en stond het in no time op 1-4. Bart Rutten maakte nog wel de 2-4 maar het slot was wederom voor Gilze en maakte het nog de 2-5.

Vooraf aan de bekerwedstrijd speelde Riel drie oefenwedstrijden, tegen Blauw Wit en Spoordonk werd met 2-2 gelijkgespeeld en van SVSOS werd met 5-2 gewonnen. Bart van Stiphout wist hierin al zesmaal te scoren, Bart Rutten en Serge vd Corput ieder een maal.

Riel speelde vandaag tegen derde klasser Gilze voor de beker met twee nieuwe gezichten in de basis, Jochem van der Heijden vanuit de jeugd en Bart van Stiphout is van FC Tilburg overgekomen. Een gelijk opgaande wedstrijd de eerste helft. De eerste kans was voor Riel, Robbert Swinkels kreeg een kans vanuit een vrije trap. Na een kwartier moet Dave van Berkel redding brengen op een schot. Vijf minuten later een goed schot van Jesse vd Corput dat net naast gaat. Na een half uur moet Robbert Swinkels redding brengen door de bal net voor de doellijn weg te werken. Tien minuten voor rust een schot van Bart van Stiphout wat een prooi voor de keeper is. Op slag van rust krijgt Gilze nog een kans maar de inzet gaat recht op Dave van Berkel af, de counter die hierop volgt schiet Bart Rutten de bal onberispelijk in de bovenhoek. Deze 1-0 is ook de ruststand.

Na rust een keeperswissel, Bram Peek van FC Tilburg komt onder de lat. Riel is slordig in hun spel en binnen een kwartier is het 1-4 voor de gasten. Na een half uur kopt Wouter Wouters, een voorzet van de van Sarto overgekomen Sherdi Gordon, over. Vijf minuten later lobt Bart van Stiphout de bal net naast. Kort hierna gaat de bal na een overtreding op de stip, Bart van Stiphout mist in eerste instantie maar Bart Rutten is er snel bij en maakt 2-4. In de slotfase slordig balverlies door Riel wat afgestraft wordt door Gilze 2-5. Dit is tevens de einduitslag.

De eerste helft een Riel dat niet veel onder deed voor Gilze. De tweede helft kreeg Gilze meer kansen en maakte hier gretig gebruik van. Volgende week begint voor Riel de competitie met een uitwedstrijd tegen WSJ, aanvang 14.30 uur