Riel begint met punt tegen WSJ

WSJ 1 (zon)

6 september 2020 14:30

Riel speelde vandaag uit tegen WSJ. Het kwam door een doelpunt van Bart Rutten net voor rust op 0-1. Nog voor de thee maakte WSJ echter al de gelijkmaker, 1-1. Al snel in de tweede helft kwam Riel door een doelpunt van Bart van Stiphout op een 1-2 voorsprong. Helaas maakte WSJ in de blessuretijd de 2-2 waardoor Riel met een punt genoegen moest nemen.

Riel speelde vandaag, met Jeroen Peters in de basis, hun eerste competitiewedstrijd uit tegen WSJ uit Tilburg. In de openingsfase een gelijk opgaande wedstrijd zonder echte kansen. Na een kwartier een vrije trap voor Riel welke een prooi was voor de keeper. Even later deed de Riel goalie dit kunstje na. Hierna een paar hachelijke momenten voor de Riel goal na drie corners op rij voor WSJ. Vijf minuten voor rust komt WSJ oog in oog met de Rielse keeper maar deze inzet gaat naast. Net voor rust een mooie aanval van Riel, de voorzet op maat van Serge vd Corput wordt door Bart Rutten binnengeschoten 0-1. WSJ maakte echter nog voor het rustsignaal de gelijkmaker zodat ze met 1-1 de rust ingingen.

Al snel in de tweede helft maakt Riel na een goede aanval de 1-2, een schot van Bart van Stiphout wordt van richting veranderd en valt in de goal. Na een kwartier een scherpe voorzet van WSJ de door iedereen gemist wordt. Even later weer een goede aanval van Riel maar de keeper brengt redding op een schot van Bart Rutten. Lars Bokma probeert het met een schot van de zijkant maar deze is ook voor de Tilburgse goalie. De laatste tien minuten zijn voor Dave van Berkel, mat een aantal fabelachtige reddingen lijkt hij de drie punten voor Riel binnen te slepen. Na onnodig balverlies in de voorhoede maakt WSJ echter in de blessuretijd alsnog de 2-2. Kort hierna fluit de goed leidende scheidrechter voor het eindsignaal en moest Riel genoegen nemen met een punt.

Er had meer in kunnen zitten voor Riel maar aangezien ze een paar keer door het oog van de naald gingen misschien wel een terechte uitslag. Donderdag speelt Riel voor de beker uit tegen OVC’26. Zondag weer voor de competitie thuis tegen Blauw Wit ’81, aanvang 14.30 uur.