Riel onderuit in Galder

Gesta 1

20 september 2020 14:30

Een beter Riel in de eerste helft maar het kwam door een counter wel op een 1-0 achterstand. De tweede helft was voor Gesta wat ook de 2-0 maakte. Tien minuten voor tijd maakte Bart van Stiphout vanuit een penalty de 2-1. Meer zat er voor Riel vandaag niet meer in.

Riel speelde hun derde competitiewedstrijd uit tegen Galder en Strijbeek ten aanval. Ruben de Haas startte in de basis in deze wedstrijd die onder leiding stond van een vrouwelijke scheidsrechter. Riel begon goed en na vijf minuten was het Bart Rutten, met een kopbal die naast ging, die de eerste kans voor Riel kreeg. Kort hierna schiet Sherdi Gordon op de keeper na een pass van Bart. Na een kwartier de eerste kans voor Gesta, een corner wordt in vrije positie over gekopt. Even later een schietkans voor de gastheren maar deze gaat over. Amper vijf minuten later een kansje voor Sherdi Gordon maar hij komt niet tot een schot. Wat later weer een kans voor Riel maar Bart van Stiphout heeft net te veel tijd nodig. Vanuit een counter waarbij, Riel wat laconiek is, komt Gesta op 1-0. Hierna een paar schietkansen voor Serge vd Corput maar deze missen precisie. Riel leek nog voor rust op gelijke hoogte te komen maar de kopbal van Robbert Swinkels wordt door de keeper gekeerd.

De tweede helft een sterker Gesta wat binnen vijf minuten al een paar goede kansen krijgt die door goed keeperswerk voorkomen worden. Riel kan hier deze periode maar weinig tegenoverstellen. Na twintig minuten kopt Gesta een vrije trap binnen maar deze stond in buitenspelpositie. Vijf minuten later krijgt Riel een vrije trap op de rand zestien, deze gaat helaas over. Gesta doet dit kort hierna beter en maakt vanuit een vrije trap de 2-0. Riel komt hierna door een tweede gele kaart met tien man te staan. Riel komt vanuit een penalty, na een overtreding op Bart Rutten, door Bart van Stiphout op 2-1. Riel probeerde nog wel maar de echte overtuiging ontbrak waardoor ze puntloos naar Riel konden afreizen. Riel mocht blij zijn dat Gesta niet zuiniger met hun kansen omging anders was de uitslag nog groter geweest.

De eerste helft was voor Riel maar op basis van de tweede helft een terechte overwinning voor Gesta. Volgende week komt koploper Reeshof op bezoek in Riel, aanvang 14.30 uur.