Riel pakt punt tegen koploper Reeshof

SV Reeshof 1

4e klasse D

27 september 2020 14:30

M. (Mo) Bennacer

Een goede wedstrijd van Riel vandaag. Riel komt de eerste helft door Dave Bastiaansen op een voorsprong. Tien minuten na rust komt Reeshof op gelijke hoogte. Door een eigen goal wordt het 2-1 voor Riel. Een kwartier voor tijd komen de gasten op gelijke hoogte 2-2. Riel lijkt de drie punten nog binnen te halen maar helaas komt dat er niet van.

Vandaag kwam de koploper in de vierde klasse D SV Reeshof op bezoek. Riel begon goed aan deze wedstrijd zonder echte kansen te creëren. Dat begon na een kwartier, een schot van Bart Rutten wordt tot corner verwerkt. Tien minuten later is een schot van Serge vd Corput voor de keeper. Riel blijft goed druk zetten, in paniek verdedigd Reeshof de bal net naast de paal uit. Hierna de eerste grote kans voor Reeshof waar Gijs Bastiaansen redding op brengt. Na een half uur komt Bram Rutten net te kort om een voorzet binnen te tikken. Vijf minuten voor rust wordt een voorzet van Reeshof net tot corner verwerkt, bij de aanval van Riel die hier op volgt is het raak, Gijs Bastiaansen zet goed voor op Dave Bastiaansen die via de paal de 1-0 maakt. Nog voor rust een schietkans voor Sherdi Gordon maar de keeper behoedt Reeshof voor een grotere achterstand.

De tweede helft is de eerste kans voor Reeshof, op een diepe bal kan Gijs Bastiaansen de aansluitingstreffer net voorkomen. Vijf minuten later kopt Bram Rutten een corner naast. Kort hierna een aanval door het midden waaruit Reeshof de gelijkmaker maakt. Hierna is Reeshof even de betere en schiet een paar keer net naast. Riel neemt het initiatief weer over, Bart Rutten stuit na een mooie actie op de keeper. Kort hierna komt Sherdi Gordon een teen tekort om een voorzet binnen te tikken. Hierna een schietkans voor Bart van Stiphout welke van richting wordt veranderd. Dan krijgt Riel twee corners achter elkaar, de tweede wordt door Reeshof zelf binnen gewerkt zodat Riel op 2-1 komt. Een kwartier voor tijd komt Riel goed weg na een scrimmage in de zestien, vanuit de rebound maakt Reeshof echter alsnog de gelijkmaker. In de slotfase wordt een inzet van Bram Rutten net van de lijn afgehaald. In de blessuretijd nog een kans voor Riel maar deze gaat net naast zodat Riel met een punt genoegen moet nemen. Eindstand 2-2.

Vooraf had Riel getekend voor een puntje maar er had vandaag misschien wel meer ingezeten. Een prima wedstrijd van Riel vandaag. Volgende week uit naar OVC’26, aanvang 14.30 uur.