Riel in eigen huis op gelijke hoogte met Gesta

Gesta 1

... (schot)

17 oktober 2021 14:30

A.A.M. Broeders

Sportpark De Krim
Oude Tilburgsebaan 3 C
5133BD
RIEL
tel. 013-5181588

Na twee nederlagen en een gelijkspel was vandaag de taak om de eerste driepunter in Riel te houden. Het altijd lastige Gesta uit Galder kwam op bezoek. Riel had verreweg het betere van het spel maar moest genoegen nemen met een gelijkspel.

Riel was direct de betere in de wedstrijd tegen Gesta. Het was dan ook een verrassing dat Gesta vanuit hun eerste beste aanval op een 1-0 voorsprong kwam. Deze treffer kwam letterlijk en figuurlijk uit de lucht vallen. Riel liet het er niet bij zitten en kwam al snel op gelijke hoogte via Robbert Swinkels. Hierna dicteerde Riel de wedstrijd maar wist het weinig kansen af te dwingen ondanks het veel betere veldspel.

Na rust beet Gesta wat meer van zich af en kwam het ook wat beter in de wedstrijd. Het kreeg een aantal open kansen maar Dave van Berkel was een ware plaag voor de voorhoede van Gesta. Waar Riel voetballend veel beter was kon het maar geen afstand nemen van Gesta en moest zo genoegen nemen met een 1-1 gelijkspel.

Volgende week is de aftrap om 14.30 uur bij WSJ in Tilburg, met de hoop daar wel de eerste overwinning te kunnen behalen.