Riel heeft makkelijk middagje in Molenschot

Molenschot 1 (zon)

Groep 2 39

15 september 2019 14:30

Riel speelde hun derde poulewedstrijd uit bij Molenschot. Het was veel beter dan de gastheren. Bij rust stond het door twee doelpunten van Serge vd Corput met 0-2 voor. De tweede helft liep het uit naar een verdiende 0-6.

Op kermiszondag moest Riel aantreden tegen Molenschot. Het zette de tegenstander meteen onder druk. De eerste kans was voor Thom van Iersel, zijn schot belande op het dak van de goal. Na vijf minuten maakte Serge vd Corput een pass van Rick van Berkel beheerst af, 0-1. Hierna krijgt Molenschot een paar kansjes, het eerste schot gaat net naast waarna ook nog de paal wordt geraakt. Hierna schakelt Riel een tandje bij met schietkansen voor Bart Rutten en Rob Wevers tot gevolg maar de keeper weet redding te brengen. Even later weet hij ook een inzet van Serge vd Corput te stoppen maar de rebound maakt deze wel af, 0-2. Kort hierna krijgt hij de kans om een hattrick te maken maar laat deze onbenut.

De tweede helft gaat Riel door waar het gebleven was en al snel krijgt Thom van Iersel een schietkans waar de goalie redding op brengt. De corner die hierop volgt schiet Jesse vd Corput op de paal. Na twintig minuten werkt Thom van Iersel een pass van Jesse beheerst af en maakt de 0-3. Amper een minuut later een pegel van 25 meter van Lars Bokma waar de keeper kansloos op is, 0-4. Tien minuten later is het weer raak, Jesse stuurt Bart Rutten de diepte in die deze kans feilloos afrondt, 0-5. Vijf minuten hierna wederom een schot van Bart Rutten dat het net raakt, 0-6. Jesse komt hierna nog oog in oog met de keepers maar mist. Kort voor tijd krijgt Riel nog een vrije trap welke door Robbert Swinkels net naast geschoten wordt. Het blijft uiteindelijk bij 0-6.

Een verdiende overwinning voor Riel wat wel uitgeschakeld is voor de beker. Irene’58 won ook hun derde wedstrijd en gaat verder naar de knock-out fase. Volgende week de eerste competitiewedstrijd voor Riel, thuis tegen Gesta aanvang 14.30 uur.