Riel onderuit tegen Irene’58

Irene'58 1 (zon)

Groep 2 39

8 september 2019 14:30

Twee persoonlijke fouten in de eerste helft werden genadeloos door Irene afgestraft, 0-2. Na de rust leek Riel nog terug in de wedstrijd te komen maar het buitenkansje in de vorm van een penalty werd gemist.

Na de oefenwedstrijd van donderdag tegen Zigo, welke door doelpunten van Bart Rutten, Patrick Bastiaansen, Gijs Bastiaansen en Serge vd Corput met 1-5 werd gewonnen, speelde Riel zondag hun tweede bekerwedstrijd thuis tegen Irene ‘58 uit Den Hout wat uitkomt in de derde klasse. De openingsfase speelde zich grotendeels af op de helft van Riel zonder dat het echt kansen weggaf. Het eerste wapenfeit van Riel was een vrije trap van Bram Rutten waar de keeper moeite mee had, maar de bal net vasthad voordat Jesse erbij was. Na een kwartier de eerste grote schietkans voor de gasten maar deze werd matig ingeschoten. Kort hierna stuurt Bram Jesse vd Corput de diepte in, zijn aanname is prima maar zijn inzet wordt door de keeper gekeerd. Vijf minuten voor rust is er slordig balverlies op het middenveld wat door een snelle omschakeling wordt afgestraft, 0-1. Kort hierna een foutje van de Rielse goalie waardoor de bal simpel binnen kan worden getikt, 0-2.

De tweede helft komt Riel meer onder druk en is meer met randzaken bezig dan met het spel. Na een kwartier krijgen de gasten twee grote kansen waar ze slordig mee omgaan. Dave van Berkel houdt even later met een redding Riel nog in de wedstrijd. Gijs Bastiaansen komt na een diepe bal oog in oog met de keeper die redding brengt. Tien minuten voor tijd is een voorzet van Bart Rutten net te scherp. Een goal lijkt in de lucht te hangen voor Riel, Gijs krijgt nog een kansje maar mist de bal half en Bram Rutten ziet zijn schot net naast gaan. In de slotminuut krijgt Riel na een overtreding in de zestien een strafschop, helaas gaat deze op de paal en blijft de stand 0-2.

Wel een terechte overwinning voor Irene’58 wat beter in balbezit was. Volgende week de derde poulewedstrijd uit tegen Molenschot, aanvang 14.30 uur. Tot dan.