Riel weert zich sterk, maar verliest van OVC’26

OVC'26 1 (zon)

13 oktober 2019 14:30

Voor de ‘wedstrijd van de week’ kwamen we afgelopen weekend uit bij VV Riel, dat OVC’26 ontving op Sportpark d’n Krim. VV Riel werd kampioen in de vijfde klasse, promoveerde, OVC’26 degradeerde totaal onnodig uit de derde klasse, en moet dit seizoen weer opnieuw beginnen. Op voorhand een prachtig affiche tussen goed voetballende ploegen. OVC’26 was voor deze wedstrijd nog ongeslagen, het won drie wedstrijden, VV Riel won twee van de drie wedstrijden, en doet het ontzettend knap. Je kunt de punten maar op zak hebben.

Om 14:30 uur werd er afgetrapt op sportpark De Krim. Een prachtige grasmat, het nodige publiek langs de kant, en een toch wat warme herfstdag. Alles is aanwezig voor een mooie pot voetbal. Vanaf het begin, ging het duel gelijk op, beide ploegen leverden veel strijd, en vochten veel duels uit. Het speelveld en de ruimtes bleven klein, waardoor er weinig kansen ontstonden. Het eerste gevaar kwam op naam van Robbert Swinkels, die een bal goed behandelden, maar de bal gekeerd zag worden door de keeper van OVC’26. Ondanks dat OVC’26 belangrijke spelers zag vertrekken naar andere clubs, werd er aardig gevoetbald en kreeg het kleine kansjes. Het duel ging gelijk op, zonder echt gevaar voor beide doelen. Tot aan de 27e minuut, een weergaloos prachtige vrije trap van Mitchell van Zelst liet VV Riel-doelman Dave van Berkel kansloos, en zo kwam OVC’26 dus op 0-1. Mitchell van Zelst, die dit seizoen nog begon bij Sarto, maar nog vóórdat de bekerwedstrijden begonnen toch terugkeerde naar zijn club OVC’26. Verdiend of niet, OVC’26 bleek in de eerste helft zeer gevaarlijk uit standaard situaties. Corners,vrije trappen, voorzetten van links en rechts, het leverde het meeste gevaar op. Zo was het bij rust 0-1.

De tweede helft eigenlijk hetzelfde beeld, VV Riel speelde een goede wedstrijd, maar door individuele klasse stond het wel achter. Rond de 55e minuut, kwam de noodkreet van OVC’26 speler Kenny Staps; ‘We voetballen de wedstrijd uit, kom op mannen!’ Maar na de 55e minuut had het weinig meer met voetbal te maken, irritaties, overtredingen, gele kaarten, het spel lag meer stil dan dat er gespeeld werd. Ontzettend jammer, want het duel verliep in de eerste helft positief, en er werd met vlagen aardig gevoetbald door beide ploegen. In de vorige wedstrijd speelde OVC’26 thuis tegen GSBW, OVC’26 won, maar GSBW trainer Dennis de Bruijn was niet te spreken over het spelbederf van OVC’26. De ploeg van trainer Rob v/d Kaaij heeft genoeg kwaliteit, ondanks het vertrek van belangrijke spelers, en zou dat niet nodig moeten hebben, om een wedstrijd te winnen. Ondanks nog een sterk slotoffensief van VV Riel, won OVC’26 met 0-1. OVC’26 is door deze overwinning koploper en zeker kampioenskandidaat in deze vierde klasse D, met het zeer sterke Jong Brabant. OVC’26 ontvangt volgende week, het nog puntloze VV Viola. VV Riel staat keurig in de middenmoot, en kan zich richten volgende week op een bezoek bij SV Reeshof. Kans op eersherstel voor trainer Nick van Vugt en VV Riel. Er hangt op sportpark d’n Krim een positieve flow, niet alleen bij VV Riel 1, maar bij de totale vereniging.

Verslaggever E.van Hoek 013voetbal.nl