Riel begint te laat te voetbalen

Gesta 1

2 februari 2020 14:30

Na een gelijk opgaande eerste helft ging Riel de rust in met een 0-0 stand. Na een uur kwam Riel door een penalty op een 1-0 achterstand. Kort hierna werd het 2-0 voor Gesta. Na deze treffer begon Riel pas te voetballen en kreeg het een aantal kansen op de aansluitingstreffer welke helaas niet kwam. Kort voor tijd werd het 3-0. In de slotfase wist Serge vd Corput nog de 3-1 nog te maken waar het bij bleef.

Riel moest vandaag uit naar het in punten gelijkstaande Gesta uit Galder en Strijbeek. Het had om uiteenlopende redenen een enigszins aangepaste opstelling. De eerste kans was voor Riel, met een goede voorzet van Lars Bokma werd niets mee gedaan. Even later een afstandsschot van Gesta waarbij de, te ver voor zijn goal staande, Rielse keeper blij mocht zijn dat de bal ruim over ging. Na een kwartier een schietkans voor Gesta welke over gaat, kort hierna doet Jesse vd Corput dit na. Na een half uur een mooie aanval van Riel welke met een overtreding in de zestien teniet wordt gedaan, de scheids zag er echter geen penalty in. Vijf minuten later zet Thom van Iersel goed voor op Wouter Wouters, zijn schot gaat net naast. Gesta wist wel een keer het net te vinden deze helft maar dit was in buitenspelpositie. Op slag van rust nog een kopkans voor Serge vd Corput maar deze was voor de keeper zodat ze met een 0-0 stand naar de thee konden.

De tweede helft had Riel de wind in de rug maar de eerste kansen waren voor Gesta, Dave van Berkel moest met een paar reddingen zijn doel schoonhouden. Na tien minuten een goede solo van Serge vd Corput maar bij zijn voorzet is niemand aanwezig om deze af te ronden. Vijf minuten later krijgt Gesta, na een onnodige overtreding binnen de lijnen, een penalty. Deze wordt onberispelijk binnengeschoten waardoor Gesta op 1-0 komt. Amper drie minuten later levert Riel de bal slordig in bij de tegenstander welke 2-0 maken. Hierna begint Riel eindelijk te voetballen en krijgt in een kwartier een aantal goede kansen door Lars, Bart en Bram maar de keeper staat vaak in de weg of ze gaan net naast. Vijf minuten voor tijd komt Gesta na matig uitverdedigen van Riel op 3-0 en is de wedstrijd gespeeld. In de slotfase maakt Serge vd Corput een voorzet van Bart Rutten goed af en zet de 3-1 eindstand op he scorebord.

Door deze nederlaag passeert Gesta Riel op de ranglijst. Riel staat nu negende, vier punten meer dan de nummer tien Tuldania waar het volgende week tegen moet. Een belangrijke wedstrijd dus, hopelijk is dan iedereen fit. Deze wedstrijd begint om 14.00 uur. Tot dan.