Riel komt tekort tegen Were Di

Were Di 1 (zon)

15 december 2019 14:00

Riel kreeg op het eind van de eerste helft een goal tegen. Het had zelf weinig kansen kunnen afdwingen. De tweede helft hield Dave van Berkel Riel nog in de wedstrijd maar in de slotfase kon hij de 2-0 ook niet voorkomen. Een terechte overwinning voor Were Di.

Riel speelde de laatste wedstrijd voor de winterstop uit tegen Were Di. Het moest het vandaag zonder spits Robbert Swinkels doen zodat Bram Rutten het voorin mocht proberen, Rens Wouters was achterin zijn vervanger. Were Di was vanaf het begin dreigender al kwamen er geen grote kansen. De eerste kans voor Riel was een vrije trap die over ging. Na twintig minuten kopt Patrick Bastiaansen een voorzet van Thom van Iersel naast. Hierna moet Dave van Berkel een paar reddingen brengen om een tegendoelpunt te voorkomen.na een een-tweetje tussen Patrick Bastiaansen en Bram Rutten komt Serge vd Corput net te kort om de voorzet binnen te werken. De counter die hierop volgt is wederom een prooi voor Dave van Berkel. Op een vrije schietkans op slag van rust is hij echter kansloos zodat met een 1-0 stand de kleedkamer opgezocht wordt.

Na tien minuten komt Bram Rutten net niet tot een schot na een voorzet van Tim Hoes. Lars Bokma krijgt nog een schietkans, helaas gaat deze naast. Hierna een aantal kansen voor de gastheren waar ze slordig mee om gaan. Halervewege zet Bart Rutten goed door maar zijn schot gaat over. Hierna houdt wederom Dave van Berkel Riel nog enigszins in de wedstrijd maar het krijgt geen kansen meer.  Mats van Gestel maakt nog zijn debuut in het eerste. In de blessuretijd wordt het dan toch nog 2-0 en staat Riel weer met lege handen.

Een terechte nederlaag tegen een sterker Were Di waarbij de Rielse goalie een grotere uitslag wist te voorkomen. Riel heeft al drie wedstrijden niet meer gescoord, dan kun je natuurlijk ook niet winnen. Het is goed dat er in het begin van het seizoen punten zijn gehaald al is het verschil met de nummer laatst nog maar vijf punten. Hopelijk komt Riel goed uit de winterstop.