Derde nederlaag op rij voor Riel

GSBW 1 (zon)

7 december 2019 19:00

Riel speelde een sterke eerste helft maar kwam door een fout wel met 0-1 achter. De tweede helft leek de gelijkmaker te vallen maar vanuit de counter maakte GSBW 0-2. In de slotfase werd het uiteindelijk nog een geflatteerde 0-4.

Riel speelde hun thuiswedstrijd tegen GSBW op het veld van de tegenstander zodat er nog een feestavond aangeplakt kon worden, in mei gebeurt dit andersom. Na het nodige vuurwerk begon Riel sterk aan de wedstrijd en al na twee minuten schiet Bart Rutten een voorzet van Thom van Iersel over. Even later de eerste kans voor GSBW, een vrije trap wordt net te corner verwerkt. Riel blijft GSBW goed onder druk zetten maar toch valt de goal aan de andere kant, na slecht wegkoppen maakt GSBW dit goed af en maakt de 0-1. Riel blijft er echter in geloven, vijf minuten later kopt Robbert Swinkels een voorzet van Tim Hoes net naast.  Na een half uur is er een botsing waarbij een GSBW-speler een flinke wond in zijn gezicht op loopt, deze wordt later bij de huisartsenpost gehecht. Even later brengt Dave van Berkel redding op een schot van dichtbij. Kort voor rust speelt Robbert Swinkels, zich na een pass van Thom van Iersel, goed vrij maar zijn inzet is net te slap. Ruststand 0-1.

De tweede helft is de eerste kans wederom voor Riel, Tim Hoes gaat goed door maar zijn schot mist precisie.  Kort hierna een schot van Serge vd Corput wat de keeper heeft. Na een kwartier stuurt Lars Bokma Tim Hoes de diepte in, zijn voorzet wordt door Bart Rutten naast geschoten. Even later troeft Tim Hoes zijn tegenstander af, zijn voorzet op Patrick Bastiaansen is op maat maar hij komt niet tot een schot, Serge lijkt de bal alsnog binnen te schieten maar de keeper staat in de weg. Vanuit de counter die hierop volgt maat GSBW de 0-2. Hierna krijgt Serge nog een paar schietkansen maar treft geen doel. Tien minuten voor tijd een goede aanval van GSBW waarbij Riel compleet wordt weggetikt, Wouter Wouters lijkt dit doelpunt nog te voorkomen maar deze wordt alsnog binnengeschoten 0-3. Riel gaat hierna nog meer op de aanval spelen maar krijgt het deksel op de neus, kort voor tijd wordt een voorzet van de zijkant binnengeschoten waardoor de eindstand op 0-4 komt.

Riel wat lange tijd zeker niet de mindere was maar komt momenteel moeilijk tot scoren, daarentegen ging GSBW wel goed met hun kansen om Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop uit vaar Were Di, let op aanvang 14.00 uur