Riel pakt volle buit

Spoordonkse Boys 1

6 oktober 2019 14:30

Riel kwam de eerste helft door een penalty op achterstand. Al snel in de tweede helft maakte Joshua Paymans de gelijkmaker. Het slotakkoord was met doelpunten van Jesse vd Corput en Guus Linssen voor Riel en kan Riel met deze 3-1 weer drie punten bijschrijven.

Na de mooie 0-2 overwinning, met doelpunten van Bart Rutten en Robbert Swinkels, tegen Nemelaer voor de 013-cup kwam zondag Spoordonkse Boys op visite. Riel leek op deze druiligere middag na een kwartier op voorsprong te komen maar deze loepzuivere goal werd wegens buitenspel afgekeurd. Vijf minuten later was het aan de andere kant wel raak, na een duwfout werd de daaropvolgende penalty binnengeschoten, 0-1. Kort hierna kreeg Robbert Swinkels een vrije schietkans in de zestien welke naast ging. Dave van Berkel moest een paar keer goed aan de bak om Riel in de wedstrijd te houden. In de slotminuut nog een prachtige aanname van Robbert Swinkels maar zijn inzet werd net geblokt zodat Riel met een achterstand de kleedkamer opzocht.

De tweede helft begon Riel goed, de eerste kans was voor Thom van Iersel zijn schot gaat via een speler naast. Na tien minuten zet Jesse vd Corput Joshua Paymans vrij voor de keeper, deze schiet goed in en maakt de 1-1. Even later kopt Bart Rutten een voorzet van Jesse op de keeper. Hierna krijgt Spoordonk wat kansen waar slordig mee omgegaan wordt of de Rielse goalie maakt deze onschadelijk. Vijf minuten voor tijd een prima pass van Dave Bastiaansen op Joshua Paymans, zijn voorzet is op maat en Jesse vd Corput kopt deze binnen 2-1. Amper twee minuten later is het weer raak, een voorzet van Thom van Iersel wordt door wie anders dan de net ingevallen Guus Linssen binnengeschoten 3-1. Spoordonk raakt hierna nog een keer de kruising maar weet niet meer te scoren waardoor Riel met 3-1 wint.

Een prima resultaat tegen Spoordonk wat vorig seizoen nog in de derde klasse uitkwam. Volgende week komt koploper OVC’26 op bezoek, aanvang 14.30 uur.