Riel verspeeld in slotfase drie punten

WSJ 1

Tim Hoes (schot)
Bart Rutten (intikker)
Assist: Tim Hoes

4e klasse D

24 november 2019 14:30

Riel kwam de eerste helft met 0-1 achter. Het wist dit nog dezelfde helft, door goals van Tim Hoes en Bart Rutten, om te buigen naar een 2-1 voorsprong. Het kreeg de tweede helft een grote kans om veder uit te lopen, deze werd helaas gemist. Hieruit putte WSJ hoop en scoorde de laatste vijf minuten tweemaal waardoor Riel met lege handen stond.

Na de 1-2 overwinning op dinsdag voor de 013-cup tegen Trinitas, door doelpunten van Lars Bokma en Bram Rutten, op zak moest Riel zondag tegen laagvlieger WSJ uit Tilburg. Riel begon slordig aan de wedstrijd en kwam niet in hun spel. Na vijf minuten werd de bal simpel verloren waardoor WSJ in scoringspositie kwam maar deze ging net naast. Na tien minuten werd op een vrije trap van Riel niet goed gereageerd waardoor deze kans verloren ging. Halervewege de eerste helft kregen de gasten een vrije schietkans welke in eerste instantie nog gekeerd werd in de rebound was het echter wel raak en kwam Riel op een 0-1 achterstand. Vijf minuten later moest de WSJ-goalie een inzet van Bart Rutten tot corner verwerken, op de kopbal die hieruit voorkwam stond hij ook nog in de weg maar de bal werd alsnog door Tim Hoes binnen geschoten, 1-1. WSJ werd hierna sterker maar het was toch Riel dat op voorsprong kwam. Tim Hoes zette goed voor welke in eerste instantie gemist werd maar Bart Rutten wist deze van dichtbij in te schieten waardoor Riel met 2-1 de kleedkamer op kon zoeken.

De tweede helft begon Riel wat sterker en kreeg in de beginfase wat kansjes, ook WSJ deelde wat speldenprikjes uit zonder echt gevaarlijk te worden. Een kwartier voor tijd leek Riel na een drie tegen een situatie verder uit te lopen, helaas werd deze goed uitgespeelde kans in vrije positie over geschoten. WSJ bleef er hierdoor in geloven en werd sterker. Vijf minuten voor tijd werd een afgeslagen corner van afstand ingeschoten en kwam WSJ op gelijke hoogte, 2-2. Hier bleef het niet bij, kort voor tijd een solo vanaf de zijkant die goed werd ingeschoten en WSJ op een 2-3 voorsprong kwam. Riel probeerde nog de gelijkmaker te forceren maar dit zat er niet meer in.

Helaas gooide Riel vandaag de wedstrijd in de slotfase niet goed op slot en zag je het aankomen. Volgende week de derby uit tegen het altijd lastige Viola aanvang 14.30 uur. Tot dan.