Riel verliest nipt van Reeshof

SV Reeshof 1

20 oktober 2019 14:30

M.T.A.J. (Marco) van Mierlo

Met een dubieuze goal kwam Reeshof de eerste helft op 1-0. Snel in de tweede helft werd het door een eigen goal 1-1. Hierna liep Reeshof uit naar 3-1. Robbert Swinkels maakte kort voor tijd vanuit zijn tweede penalty 3-2.

Riel moest vandaag uit naar SV Reeshof wat een punt meer had. Reeshof begon sterk aan de wedstrijd en de eerste vijf minuten moest Dave van Berkel al drie reddingen brengen om de nul op het scorebord te houden. Hierna de eerste kans voor Riel, een voorzet van Tim Hoes werd door Robbert Swinkels net naast geschoten. Na een kwartier leek Riel vanuit een corner op 0-1 te komen maar deze werd wegens buitenspel afgekeurd. Kort hierna zette Tim Hoes goed door en werd gevloerd in de zestien met als gevolg penalty. Deze werd door Robbert Swinkels te slap ingeschoten waardoor een voorsprong voor Riel uitbleef. Na een half uur moest Dave van Berkel redding brengen op een vrije trap, kort hierna raakte Reeshof nog de kruising. Tien minuten voor rust was het dan toch raak voor Reeshof, vanuit een corner werd de ingeschoten bal via een Rielbeen nog net voor de lijn door Dave gestopt, de scheidsrechter oordeelde tot ieders verbazing dat de bal over de lijn was 1-0.

Kort na rust werd de eerste corner van Riel de bal in eigen doel gekopt waardoor Riel op 1-1 kwam. Hierna werd Reeshof sterker en ging Riel slordig voetballen en kon de bal niet meer in bezit houden. Na al een keer de lat te hebben geraakt kwam het halverwege de tweede helft na een combinatie in de zestien op 2-1. Tien minuten later moest de keeper van Reeshof redding brengen op een vrije trap van Bart Rutten. Even later was het aan de andere kant wel raak, na een misverstandje maakte Reeshof 3-1. Vijf minuten voor tijd krijgt Riel na hands hun tweede penalty, deze keer treft Robbert Swinkels wel het doel 3-2. Riel probeert met een slotoffensief en nog een punt uit te slepen maar de kansen zijn voor Reeshof waardoor Riel puntloos naar huis gaat.

Gezien het aantal kansen voor Reeshof wel een terechte uitslag. Dave van Berkel hield Riel echter wel in de wedstrijd en met wat geluk had er meer in kunnen zitten. Volgende week komt de concurrent voor de titel van vorig jaar Tuldania op bezoek, aanvang 14.30 uur.