Riel de gelukkigste vandaag

Tuldania 1

27 oktober 2019 14:30

Riel kreeg net voor rust een penalty waaruit Robbert Swinkels de 1-0 maakte. Halverwege de tweede helft kwam Tuldania op gelijke hoogte maar tien minuten voor tijd bezorgde Bart Rutten Riel alsnog de drie punten, 2-1.

Riel moest het doen zonder Rick van Berkel die maar liefst voor de derde keer zijn kruisband gescheurd heeft, ook aanvoerder Dave Bastiaansen komt dit jaar wegens een liesblessure niet meer in actie. Riel speelde vandaag tegen Tuldania uit Esbeek wat vooraf evenveel punten had dan Riel. In het begin een matige wedstrijd van beide kanten het duurde dan ook tot de twintigste minuut voor de eerste kans kwam, een voorzet van Lars Bokma werd nipt tot corner verwerkt. Even later bracht Robbert Swinkels Lucas van der Bruggen in stelling maar zijn schot ging naast. De eerste kans voor Tuldania was een vrije trap die over ging, even later deed Robbert aan de andere kant hetzelfde. Na een half uur zet Guus Linssen goed voor op Serge vd Corput maar zijn inzet is een prooi voor de keeper. Hierna krijgen de gasten de grootste kans van de wedstrijd maar de bal gaat net langst de verkeerde kant van de paal. Op het eind van de eerste helft een goede combinatie tussen Patrick Bastiaansen en Serge vd Corput waarna eerstgenoemde binnen de zestien door de keeper onderuitgehaald wordt met een penalty als gevolg. Robbert Swinkels schiet deze onberispelijk binnen zodat Riel met 1-0 de kleedkamer op kan zoeken.

De tweede helft begint Riel goed en al snel moet de Esbeekse goalie redding brengen op een inzet van Tim Hoes. Hierna een paar kansen voor Tuldania waar dankzij Dave van Berkel niet uit gescoord wordt. Even later zet Jesse vd Corput Robbert Swinkels vrij voor de keeper maar hij weet het net niet te vinden. Kort hierna een goede actie van Serge vd Corput in de zestien maar zijn schot is wederom, voor de vandaag sterk spelende, keeper. Na een uur een schot van de goed ingevallen Tim Hoes waar de keeper wel moeite mee heeft maar hij is net te laat voor de rebound. Vijf minuten later is het raak voor Tuldania, Dave keert het eerste schot nog maar de bal komt hierna bij een vrijstaande tegenstander die simpel kan inschieten en de 1-1 maakt. Robbert krijgt vanuit de aftrap al een kans om weer op voorsprong te komen maar mist. Tien minuten voor tijd zet de goed doorgezette Tim Hoes voor op Bart Rutten die de 2-1 maakt. Hierna nog wat kansen voor Tuldania maar hun vizier stond vandaag niet op scherp waardoor Riel weer drie punten kan bijschrijven.

Een matige wedstrijd van twee kanten vandaag waar de nodige kansen gemist werden. Riel pakt wel de punten en staat hierdoor net in het linker rijtje van de ranglijst. Volgende week de uitwedstrijd tegen Chaam, aanvang 14.30 uur.