Riel verliest van zichzelf bij Viola

Viola 1

1 december 2019 14:30

Riel was vandaag beter dan Viola maar het creëerde te weinig kansen. In de tweede helft kreeg Riel in een tijdsbestek van tien minuten drie doelpunten tegen waardoor het met 3-0 verloor in Alphen.

Op deze kille zondagmiddag moest Riel uit naar Viola. Ook aan het aantal toeschouwers was te zien dat er veel bij de kachel waren gebleven. Riel opende sterk en kreeg vanaf de aftrap al een vrije trap op de zestien meter, deze wordt over geschoten. Tien minuten later kopt Robbert Swinkels een vrije trap van Bart Rutten naast. Na een half uur een prima aktie van Bart Rutten maar zijn eindpass is niet op maat, de voorzet hierna kopt Bart naast. Kort voor rust probeert Robbert het met een afstandsschot wat geen probleem voor de keeper is. Riel was veel beter deze helft maar het beloont zichzelf niet met een doelpunt.

De tweede helft gaat Riel op dezelfde wijze door en na vijf minuten kopt Jesse vd Corput een voorzet van Patrick Bastiaansen op de keeper. Kort hierna krijgt Viola hun eerste kans maar doen hier niets mee. Na een uur spelen krijgt Lars Bokma een schietkans welke een prooi is voor de Alphense goalie. Kort hierna legt de scheidrechter de bal, wegens praten, op een ideale positie net buiten de zestienmeter terwijl de bal zich aan de zijkant bevindt. Beetje discutabele beslissing! Deze wordt overigens goed in geschoten en komt Viola op 1-0. Vijf minuten later wordt een voorzet door de Rielverdediging in de voeten van een tegenstander gekopt, deze weet hier wel raad mee en maakt de 2-0. Even later brengt Willem van Riel Jesse vd Corput in stelling maar de keeper is weer de baas. Op de counter die hierop volgt is er een misverstand in de achterhoede en kan Viola simpel de 3-0 maken. Tien minuten voor tijd zet Bram Rutten Rob Wevers allen voor de keeper, zijn inzet gaat net naast. Riel krijgt hierna nog een paar kansjes maar het blijft bij 3-0.

Riel heeft zich vandaag met veel praten en frustraties zelf uit de wedstrijd gespeeld, als het een keertje van Viola had kunnen winnen was het vandaag wel al doet de uitslag anders vermoeden. Volgende wedstrijd is op zaterdagavond bij koploper GSBW, aanvang 19.00 uur.