Riel onderuit in Diessen

RKDSV 1

29 september 2019 14:30

Een matige wedstrijd van Riel vandaag, het leverde veel ballen in en wist weinig kansen te creëren. Met de rust was het 1-0, de tweede helft scoorde RKDSV nogmaals zodat ze met 2-0 de punten in Diessen hielden.

Riel begon nog redelijk aan de wedstrijd en zette vooral via Bart Rutten RKDSV onder druk. Diessen kwam hier al snel onderuit en maakte na tien minuten de 1-0. Na een kwartier kwam Riel bijna op gelijke hoogte, een corner werd via de paal uitverdedigd. Na twintig minuten kreeg Serge een schietkans maar de keeper brengt redding. Kort voor rust liet hij een vrije trap van Dave Bastiaansen los maar niemand zat erbij om het hem moeilijk te maken, dus ging Riel met een 1-0 achterstand de rust in.

De tweede helft maakte de van VOAB overgekomen Tim Hoes zijn debuut. Na een minuut of vijf kreeg hij al een kansje maar zijn schot werd geblokt. Na twintig minuten werd een afstandsschot vanuit een weggewerkte corner door RKDSV binnengeschoten 2-0. Dave van Berkel hield Riel met een paar reddingen nog enigszins in de wedstrijd. Kort voor tijd kreeg Tim Hoes zijn tweede gele kaart zodat hij met rood kon vertrekken. Eindstand 2-0.

Een terechte nederlaag voor Riel, al had het dit wel aan zichzelf te danken. Volgende week komt Spoordonkse Boys op bezoek, aanvang 14.30 uur.