Riel vandaag de minst slechte.

Audacia 1 (zon)

26 januari 2020 14:30

Riel kwam al snel op een 1-0 voorsprong door Jesse vd Corput. Op het eind van de eerste helft zorgden Bart en Bram Rutten voor een comfortabele 3-0 voorsprong.  Kort na rust werd het ongelukkig 3-1 door een eigen doelpunt.

Riel kwam in de eerste competitiewedstrijd van dit jaar tegen Audacia uit Moergestel gelukkig op 1-0, na drie minuten werd een voorzet van Gijs Bastiaansen door de keeper losgelaten en maakte Jesse vd Corput van dichtbij de 1-0. Hierna een slordige wedstrijd van beide zijden zonder kansen. Na een half uur moest Dave van Berkel redding brengen op de eerste kans van Audacia. Kort hierna is een schot van de goed naar binnen gekomen Bart Rutten een prooi vaan de keeper. Een paar minuten later kopt Tim Hoes een voorzet van Robbert over. Hierna krijgen de gasten een paar kansen op de gelijkmaker maar maken hier geen gebruik van. Kort voor rust krijgt Riel een corner die kort wordt genomen, de voorzet van Bart Rutten wordt door zijn broer Bram bij de eerste paal prima ingeschoten en maakt de 2-0. Het was nog niet gedaan met de pret voor Riel, na een slalom in de zestien tijdens de verlenging maakt Bart Rutten de 3-0 ruststand.

In de tweede helft was de eerste kans voor Audacia maar hier werd slordig mee omgegaan. Even later raakte Wouter Wouters in vrijstaande positie alleen maar lucht op een voorzet van Robbert Swinkels. Na een kwartier een misverstandje bij Riel, Thom van Iersel passeert zijn eigen keeper bij een terugspeelbal en brengt de stand op 3-1. Lars Bokma krijgt kort na zijn invalbeurt een schietkans welke een prooi is voor de keeper. Hierna komt Audacia wat beter in de wedstrijd maar ze gaan slordig met een paar kansjes om. Tien minuten voor tijd stuurt de vandaag goed spelende Patrick Bastiaansen Thom van Iersel de diepte in maar hij komt door ingrijpen van de keeper niet tot scoren. Op het eind van de wedstrijd wist Audacia nog wel de lat te raken maar verder kwam het vandaag niet.

Riel haalde vandaag terecht de drie punten al was het niet in goede doen. Het krijgt hierdoor weer wat lucht op de onderste regionen. Volgende week uit naar Gesta, tot dan.