Riel speelt gelijk tegen titelkandidaat Jong Brabant

5133BD
RIEL
tel. 013-5181588

Na de nederlaag van vorige week was Riel er alles aan gelegen om een positief resultaat te boeken tegen Jong Brabant. Een jonge ploeg waar Riel het ieder jaar weer lastig tegen heeft maar altijd wel een goede wedstrijd op de mat legt tegen de mannen uit Berkel Enschot.

Na een aarzelend begin waarin Riel ook met 1-0 achter kwam te staan kwam Riel na 15 minuten wat beter in de wedstrijd en maakte dan ook terecht via Sherdi Gordon na 25 minuten de gelijkmaker. Lang kon Riel niet genieten van de gelijkmaker want Jong Brabant kwam al snel op 1-2. Hierna werd het wat paniekeriger bij Riel en dus wat slordiger en kreeg Jong Brabant een paar grote kansen om verder bij Riel weg te lopen maar liet dat na.

In de rust heeft Trainer Nick van Vugt de puntjes op de i gezet en na de rust kwam een herboren Riel uit de kleedkamer en scoorde al binnen 1 minuut de gelijkmaker maar deze werd vanwege een overtreding geannuleerd maar het startsein voor een aanvallende 2e helft was gegeven. Enkele minuten daarna kreeg Riel dan toch loon na werken. Jesse van den Corput scoorde een doelpunt al was het niet duidelijk of de bal over de lijn was. De scheidsrechter was resoluut in zijn oordeel en ging nog even in overleg met zijn assistent maar besloot het doelpunt goed te keuren. Riel voetbalde zeer goed en gedisciplineerd en kwam tot mooie aanvallen. Helaas bleef de voorsprong uit waardoor beide ploegen met een punt de kleedkamer ingingen.

Na de wedstrijd werden alle jubilarissen van tijdens de coronaperiode nog in het zonnetje gezet. Marcel Vermeulen is momenteel het 4e lid dat 60 jaar lid is van onze voetbalverening. Verder waren er nog een aantal 25 ,40 en 50 jaar lid! Allen gefeliciteerd met deze mijlpaal. Volgende week spelen we om 14.30 uit bij SV Reeshof! Tot dan!!