Riel pakt in Casteren met minimale zege de overwinning en de koppositie

Casteren 1 (zon)

1 oktober 2023 14:30

A.A.M. Broeders

Sportpark De Smeel
Wagenbroeken 27
5529AA
CASTEREN
tel. 0497-681919

Vandaag speelde de mannen van Jurgen Bouwens en diens assistent Ronald Los de 1e uitwedstrijd in de competitie. Na een snelle openingstreffer van Joni Paymans werd het verder een rommelige wedstrijd met als resultaat de overwinning!

Riel startte goed aan de wedstrijd in de warme nazomermiddag in het pittoreske Casteren. Deze ploeg werkt haar thuiswedstrijden net als vv Riel af in het mooie Rood Geel. Na de vrij makkelijke overwinning op Nederwetten was Riel erop gebrand om foutloos te blijven in de 5e klasse D.

De beginfase was dan ook duidelijk voor de Rielse manschappen. Joni Paymans liet zien dit jaar vlijmscherp te zijn en schoot al na 3 minuten raak na een mooie Rielse aanval. Vervolgens zette Casteren wel wat om en besloot het om man op man te gaan spelen in plaats van in de zone. Riel probeerde meermaals om met de lange bal de snelle buitenspelers Joni Paymans en Hero Maas te bereiken in de kleine ruimte achter de verdediging maar de passing was niet scherp en de meeste ballen verdwenen weer voorbij de achterlijn. De keeper van Casteren die dit seizoen de 1e doelman is geworden  (omdat de vaste sluitpost op wereldreis is en naar verluid Eindhoven al bereikt heeft ) mocht dus vaak de bal gaan halen voor een nieuwe voortzetting.

Speelbeeld was de gehele 1e helft hetzelfde. Riel voetballend stukken sterker maar creëert nog te weinig om het Casteren echt lastig te maken. Casteren probeerde via de omschakeling pijlsnel via  de counter toe te slaan maar de Rielse defensie stond centraal achterin met Lars Bokma en de kopsterke Jochem van der Heijden als een huis.

Ook na de rust was het voetballend allemaal niet hoogstaand maar was het wel sterker dan Casteren. Na 51 minuten werd Joshua Janssen die vandaag op een voor hem onwennige positie stond vervangen door Pepijn Peters. Na ruim 70 minuten werd Joris Wesdorp ingebracht voor Hero Maas. Hierdoor Mocht Lars Bokma naar de spitspositie toe en ging Joshua Paymans naar de rechtsbuiten positie. Tien minuten voor tijd kwam Jelle van der Vloet nog in het veld voor de matchwinner Joni Paymans. Jelle brak nog een keer door en werd binnen het strafschopgebied op zijn voet geraakt maar liep door om de bal nog te halen maar ook dit was tevergeefs. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een al bij al terechte Rielse overwinning en is ook in de competitie de 1e overwinning binnen op vreemde bodem. Doordat mededegradanten Were Di en Audacia zich al een keer verslikte in hun 1e wedstrijden is Riel de fiere koploper met 6 punten uit 2 wedstrijden. Volgende week wacht weer een uitwedstrijd. Ditmaal wat dichterbij huis namelijk SVG uit Tilburg word dan bezocht. De hekkensluiter tegen de koploper zal om 14.30u aanvangen op sportpark Noord.