Riel in matige wedstrijd nipt voorbij hekkensluiter SVG en blijft alleen koploper

SVG 1 (zon)

Joshua Janssen (intikker)
Assist: Joni Paymans

8 oktober 2023 14:30

T. van Meer

Sportpark Noord
Brugstraat 5
5042SB
TILBURG
tel. 013-4671104

Een minuut voor het rustsignaal leek SVG op voorsprong te komen maar door goed keeperswerk van Dave van Berkel ging dat feest niet door en in de tegenaanval was het Joshua Jansen die de 1-0 binnen werkte via een schot op de paal van Joni Paymans. In de 2e helft kwam hier geen verandering in en dus won Riel verdiend van SVG.

Onder een waterig zonnetje maar met goede temperaturen werd vandaag de wedstrijd afgewerkt van de hekkensluiter SVG tegen de kersverse koploper vv Riel. Om half 3 werd er afgetrapt en was SVG direct fel en goed bij de les waardoor Riel een moeilijke openingsfase kende. Na het aftastende begin nam Riel het initiatief over. Na een paar minuten kreeg Lars Bokma een tik op de enkel en moest dit even behandeld worden. Het leek erop dat Lars de wedstrijd kon vervolgen maar helaas moest hij zich na 10 minuten alsnog laten vervangen door Joshua Janssen. Joshua Janssen werd rechtsbuiten en Joshua Paymans verhuisde naar de spitspositie. Riel kreeg meer en meer grip op de ploeg uit Tilburg maar wist door slordigheden de openingstreffer nog niet te forceren. Naarmate het duel vorderde kwam Riel wel dreigender voor de goal dan SVG dat niet meer dan wat speldenprikjes kon uitdelen. Het leek dan ook dat de 1e helft doelpuntloos zou eindigen maar na een aanval van SVG dat met een counter de 1 – 0 leek te gaan maken maar faalde oog in oog met Dave van Berkel. Deze treffer had niet geteld want er was door onze grensrechter Luke Verheijen die vandaag toch maar weer de vlag ter hand nam om Riel 1 uit de brand te helpen gevlagd voor buitenspel. Uit de tegenstoot wist Riel wel te scoren in de naam van Joni Paymans. Na een aantal minuten blessuretijd floot de scheidsrechter voor het rustsignaal.

In de 2e helft was Riel wederom de bovenliggende partij maar wist de beslissing maar niet te forceren. Het werd Riel ook niet in de schoot geworpen want elke bal die de diepte inging werd resoluut afgevlagd. Zelfs als onze eigen spelers van de eigen helft vertrokken kreeg de Assistent Scheidsrechter van SVG het voor elkaar om de vlag de lucht in te steken en tot verbazing van een ieder ging scheidsrechter van Meer die verder een puike pot floot hierin mee. Na ruim een uur kwam Jelle van der Vloet die tot nu toe een goede indruk maakt bij vv Riel in de ploeg voor de moegestreden topscoorden van onze Rielse vaandeldragers Joni Paymans. SVG ging hierna ook wisselen en ging achterin Man op Man spelen om zo voor wat te forceren met een extra aanvaller. Het drukte Riel wel terug op de eigen helft maar de verdediging gevormd door Joris Vromans, Jochem van der Heijden, Joris Wesdorp en Ties van Gestel stond als een huis. Na 75 minuten was de van een blessure terugkerende Joris Wesdorp de pijp leeg en maakte hij plaats voor Stan Vriens. De pas 17 jarige Stan maakte hiermee zijn debuut in Riel 1 en vervulde zijn taak goed. Jesse van den Corput verhuisde naar de laatste linie om de “winkel” te bewaken. SVG probeerde nog wel maar kon niet verhinderen dat Riel zijn 3e overwinning in de competitie boekte. Volgende week staat er weer een thuiswedstrijd op het programma en wel tegen nummer 5 De Bocht ’80!! Hopelijk komt u weer massaal naar sportpark de Krim!! Tot Dan!!