Riel maakt ook geen fout tegen De Bocht ’80 en blijft de trotse koploper

5133BD
RIEL
tel. 013-5181588

Nu de herfst zich meester heeft gemaakt en het mooie weer echt achter ons ligt speelde Riel na jaren weer tegen de Bocht’80 uit het mooie Oirschot. Riel kwam na 12 minuten voor het eerst dit seizoen op achterstand maar wist dit om te buigen in een overwinning.

Riel startte voortvarend aan de wedstrijd en was voetballend gezien de bovenliggende partij. Alleen kwam Riel nog niet tot echte kansen om het de Bocht’80 in de beginfase moeilijk te maken. Na 10 minuten werd de Bocht ’80 echter wat sterker en wist de Rielse rechterflank veelvuldig in de problemen te brengen. In de 12e minuut was het dan raak voor de gasten uit Oirschot nadat Bram Schellekens verkeerd instapte was de weg vrij voor de Bocht’80 en speelde ze het goed uit. De 1e achterstand deze competitie voor Riel. Echter na de goal en een omzetting door de 1e wissel van de Bocht ’80 werd het spelbeeld anders. Rechtsachter Abdi Abdala werd naar voren gestuurd en werd de linksbuiten. Dit legde Riel totaal geen windeieren en Riel ging meer en meer naar voren voetballen en kwam af en toe tot mooie aanvallen. In de 27e minuut wist Riel dan ook de terechte gelijkmaker te maken. Na een zeer goede corner van Maarten Wesdorp die de bal panklaar op het hoofd van Joshua Paymans wist te leggen en Joshua kopte de bal vernietigend achter de Oirschotse keeper en zette Riel op gelijke hoogte. Hierna bleef Riel de betere partij en was op zoek naar de voorsprong. Een minuut voor het rustsignaal kreeg Riel een strafschop nadat de supersnelle Joshua Janssen tegen de zoden werd geschopt. Jesse van den Corput nam de verantwoordelijkheid om de strafschop te nemen. Echter hij schoot de bal belabberd in en was de bal een prooi voor de keeper die de bal zo op kon rapen en hierdoor was de ruststand 1 – 1.

In de rust was te horen dat de trainer van De Bocht’80 een donderspeech gaf in de kleedkamer en dat was te merken in het 2e bedrijf want De Bocht’80 werd sterker en sterker maar wist Riel niet echt pijn te doen. Door het aanvallende spel vielen er voorin wat ruimtes waar Riel nog niet van wist te profiteren. Na 57 minuten werd Joris Wesdorp vervangen door Pepijn Peters. Hierdoor ging Glenn van Loon achterin spelen. Na 75 minuten was het weer tijd voor een debutant aan Rielse zijde. De 17-jarige Brent de Roos kwam in het veld voor de moegestreden Joshua Janssen. In de 80e minuut was de pijp leeg bij de wederom gevaarlijke Joni Paymans en werd vervangen door Jelle van der Vloet. Een minuut later wist Jochem van der Heijden Riel op een 2 -1 voorsprong te zetten. Hierna startte De Bocht’80 het slotoffensief en probeerde het Riel lastig te maken door de lange bal te spelen maar de ijzersterke defensie werd hier niet warm of koud van. Met name Jochem van der Heijden wist alle kopduels te winnen en hierdoor bijna elke tegenaanval te verijdelen. Na ruim 96 minuten floot de zeer goed leidende Ricardo Minnes voor de laatste maal en is Riel na 4 wedstrijden nog steeds ongeslagen en wist het al zijn wedstrijden te winnen.

Volgende week is het een inhaalprogramma en zijn onze vaandeldragers vrij. Aanstaande dinsdag 17 Oktober speelt Riel een oefenwedstrijd uit bij Gloria UC om 20u. Op zondag 29 Oktober word de competitie vervolgd en gaat Riel op bezoek bij het sterke HMVV uit Hooge Mierde dat net als Riel nog ongeslagen is. Om 14.30u word er afgetrapt op sportpark de Leeuwerik. Hopelijk komt u massaal onze mannen aanmoedigen op jacht naar de volgende overwinning!!