Riel koploper af na off-day tegen fysiek sterk SDO’39

5133BD
RIEL
tel. 013-5181588

Na de nederlaag uit bij HMVV was Riel er alles aangelegen om vandaag de punten in Riel te houden om koploper te blijven. Het liep vandaag helaas totaal anders. Op een zwaar nat veld werd met 2 – 4 verloren en zakt Riel naar de 4e plaats op de ranglijst.

Riel startte al niet goed aan de wedstrijd en het was SDO’39 uit Lage Mierde dat direct het initiatief nam. Riel speelde erg slordig en wist de bal dan ook niet in de ploeg te houden. In de 14e minuut kwam er dan toch een Rielse aanval. Na een goede voorzet van Joshua Paymans wist Lars Bokma niet te scoren omdat hij niet genoeg kracht kon geven waardoor de keeper van de bezoekers de bal tot corner kon verwerken.

In de 24e minuut komt SDO’39 terecht op voorsprong en weet 2 minuten later zelfs de score te verdubbelen. Na ruim een half uur komt Riel weer terug in de wedstrijd via Lars Bokma die na goed doorgaan het net wist te vinden.

Na 34 minuten lijkt Riel in het zadel geholpen te worden door de goed leidende scheidsrechter want die stuurt een middenvelder van SDO’39 met rood van het veld wegens natrappen.  Tot de rust veranderde er niets meer aan de stand waardoor Riel met een kleine achterstand de kleedkamer mocht opzoeken.

In de 2e helft was het wederom SDO’39 dat feller uit de kleedkamer was gekomen. In de 51e minuut kreeg Riel nog een kans op de gelijkmaker maar deze was helaas niet aan Lars Bokma bestemd. In de 55e minuut komt Riel na defensieve wanorde weer met 2 doelpunten verschil achter en hoe langer de wedstrijd duurde kwam steeds meer het besef dat het vandaag vechten tegen de bierkaai was. In de 57e minuut wisselt trainer Jurgen Bouwens aanvallend door buitenspeler Hero Maas in te brengen voor verdediger Per Timmermans. In de 58e minuut schoot Joshua Paymans boven in de winkelhaak en bracht het verschil weer naar 1. Iedereen die dacht dat Riel nu vol voor de gelijkmaker ging kwam bedrogen uit want een minuut later lag de 2-4 alweer tegen de touwen en was het Rielse verzet wel gebroken. In de 71e minuut mocht JO19-1 speler Stan Vriens voor de 2e keer invallen bij Riel 1. Hij verving de licht geblesseerde Joris Wesdorp. Riel probeerde met aanvallen over de flanken en wat voorzetten nog wat terug te doen maar het was vandaag helaas niet genoeg. Er was sprake van een totale off day en daardoor verliest Riel nu ook de koppositie en moet voorlopig genoegen nemen met een 4e plaats. Volgende week word laagvlieger SVSOS bezocht en hopelijk is er dan eerherstel! We zien u allemaal hopelijk weer massaal op sportpark De Stevort in Biest-Houtakker waar om 14.30u word afgetrapt!!