Riel recht de rug en wint van laagvlieger SVSOS

SVSOS 1 (zon)

... (schot)
Joshua Paymans (penalty)
... (schot)

12 november 2023 14:30

J.B. Onink

Sportpark De Stevort
Vossenhol 22
5084HK
BIEST-HOUTAKKER
tel. 013-5904922

Na de nederlagen tegen HMVV en SDO’39 werd het weer tijd voor Riel om de punten mee naar Riel te nemen. Hierdoor zou het de aansluiting met de topploegen uit de 5e klasse behouden. Het leek in het begin een makkelijke middag te worden maar uiteindelijk werd met pijn en moeite 3 punten gehaald tegen het stugge SVSOS.

Riel startte vandaag fel aan de wedstrijd en was direct heer en meester en legde SVSOS dan ook de wil op. Het was duidelijk te zien dat Riel recht wilde zetten wat vorige week pijnlijk misging. In de 7e minuut kwam Riel al op voorsprong. Joshua Paymans krulde vanaf 16 meter een vrije trap over de muur en in de bovenhoek. Voor Joshua was het sowieso een bijzondere wedstrijd aangezien de schoonfamilie letterlijk door een poortje moesten om het complex te betreden in Biest Houtakker.
Riel liet het niet bij 0-1 zitten en 2 minuten na de openingstreffer hing de 2e treffer al tegen de touwen. Uit een perfect aangesneden corner genomen door Maarten Wesdorp wist Jochem van der Heijden met een zeer goed gemikte kopbal de keeper van SVSOS te verschalken en zo zat Riel snel op rozen. In de 1e helft bleef Riel de druk op SVSOS voeren en kreeg nog enkele mogelijkheden maar deze gingen helaas niet in de goal. Grootste kans was in de 20e minuut toen Hero Maas oog in oog stond met de keeper maar helaas de bal niet in het doel wist te plaatsen. Met 0-2 voor de roodgele manschappen ging men de rust in.

In de 2e helft een compleet ander spelbeeld. Waar Riel erg verzwakte na de rust was SVSOS superscherp en na een donderspeech van trainer Nick Smits was de ploeg uit Biest Houtakker zeer alert en maakte het jacht op de goal van Riel doelman Dave van Berkel. In de 54e minuut schiet SVSOS de 1-2 binnen vanuit de 2e lijn en is de spanning totaal weer terug in de wedstrijd. Riel probeerde met snelle uitvallen er af en toe nog uit te komen maar de druk was echt van SVSOS. In de 74e minuut was Hero Maas doorgebroken en leek op weg naar de 1-3 maar in de 16 meter werd hij neergehaald met als gevolg een gele kaart voor de verdediger en een penalty voor Riel. Joshua Paymans was zeer koelbloedig en schoot de bal goed in de hoek en liet de keeper die de verkeerde kant opdook volslagen kansloos. Hero Maas kon echter de strijd niet voortzetten en was te geblesseerd geraakt en werd vervangen door Joshua Janssen. Riel kon echter niet lang genieten van deze goal want al na 3 minuten moest Dave van Berkel de bal uit het net halen na een defensieve fout van Riel en een op het oog te houden bal. Riel bleef scherp op de counter en in de slotfase kwam Joris Wesdorp in de ploeg voor de moegestreden Per Timmermans. In de laatste minuten ging SVSOS alles op alles zetten om de gelijkmaker nog te maken. Hierdoor viel er achter de verdediging veel ruimte en Riel profiteerde hier in blessuretijd van. De pijlsnelle Joshua Janssen was doorgebroken en maakte in de afronding geen fout waardoor Riel de overwinning binnen had. Door goede resultaten voor Riel op de andere velden klimt het weer op de ranglijst naar de 2e positie achter Audacia dat met 1 punt meer de koploper is. Volgende week komt Hulsel een bezoek brengen aan sportpark de Krim en hopelijk komt u weer massaal ons vlaggenschip aanmoedigen! Om half 3 zal er afgetrapt worden.