Riel moet met punt genoegen nemen.

DEES 1 (zon)

Willem van Riel (afstandschot)

Mannen, 1, Groep 2 41

2 september 2017 17:00

Verpoorten, J.M.W.

Riel speelde op zaterdag tegen DEES met 2-2 gelijk. Willem van Riel en Thomas Broers maakte de Rielse doelpunten. Gezien het aantal kansen aan beide kanten het was het wel een terechte uitslag.

Riel speelde wegens de kermis in Wintelree op zaterdag tegen vijfde klasser DEES. Het begon goed aan de wedstrijd en kwam na tien minuten door herintreder Willem van Riel via een bekeken afstandsschot op een 1-0 voorsprong. Lang kon het weer niet genieten van deze voorsprong, na slordig balverlies kwamen de gasten na vijf minuten op 1-1. Hierna een beter DEES wat middels een snelle counter op 1-2 kwam. Na deze achterstand nam Riel het heft weer in handen. Door een goede combinatie door het midden leek Riel gelijk te komen maar de inzet ging net naast. DEES kreeg in deze periode ook een paar kansjes maar ging hier ook niet goed mee om. Vijf minuten voor rust  was het Thomas Broers die een diepe bal goed aannam en beheerst de 2-2 maakte.

De tweede helft kreeg Riel de betere kansen en was een aantal keren dicht bij een voorsprong maar de scherpte was er net niet. DEES kreeg er ook wel enkele maar beide teams wisten deze helft niet meer te scoren zodat de 2-2 einduitslag al bij rust was bereikt.  Gezien het spelbeeld misschien wel een terechte uitslag.

Volgende week de tweede bekerwedstrijd uit tegen Tongelre, aanvang 14.30 uur. Hopelijk vallen de blessures van Nik van Kasteren en Patrick Bastiaansen mee zodat ze snel weer bij de groep kunnen aansluiten.