Riel heeft makkelijk middagje

Tongelre 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 2 41

10 september 2017 14:30

Riel speelde zijn tweede wedstrijd voor de beker uit tegen Tongerle. Na een kwartier stond het door twee doelpunten van Lucas vd Bruggen op 0-2. De tweede helft maakte Per Timmermans en Joris vd Bruggen er beide een, einduitslag 0-4. Het hadden er veel meer kunnen en moeten zijn.

Na een lange toeristische heenreis vanwege de afsluiting van de A58 begon Riel sterk aan de wedstrijd. Al na vijf minuten was het Lucas vd Bruggen die een voorzet van Peter vd Weert binnenkopte. Even later deed hij dit na een voorzet van Thomas Broers dunnetjes over, 0-2. Hij kreeg nog een goede kans voor de hattrick maar deze ging net naast. Riel kreeg door Thomas en Peter nog een paar goede mogelijkheden om verder uit te lopen maar deze werden niet benut.

Na tien minuten in de tweede helft was het wel raak, Per Timmermans werkte de bal na slecht uitverdedigen in de zestien binnen. Na een combinatie door het midden tussen Peter de Weert en Dave Bastiaansen was het laatstgenoemde die oog in oog met de keeper miste.

De kansen bleven komen maar werden net zo vaak gemist. Na een prima pass van Peter de Weert was het Joris vd Bruggen die na een half uur de 4-0 maakte. In de slotfase kreeg Jesse vd Corput nog een kans maar zijn schot ging net naast.

Gezien het grote aantal kansen voor Riel en de matige tegenstander had de uitslag veel groter kunnen zijn. Volgende week speelt Riel wegens de kermis op zaterdag om 17.00 uur uit bij HMVV, dat beide bekerwedstrijden wist te winnen.