Riel naar knock out fase van de beker

HMVV 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 2 41

16 september 2017 17:00

Riel wint uit bij HMVV door een doelpunt van Peter de Weert met 0-1 en behaald hierdoor de volgende ronde van de KNVB beker. Een terechte overwinning in een spannende wedstrijd waarin van alles gebeurde.

Riel speelde wegens de kermis op zaterdag zijn derde bekerwedstrijd uit bij HMVV uit Hooge Mierden welke beide voorgaande wedstrijden gewonnen had. Riel speelde een keer gelijk en won een wedstrijd. Om door te gaan in de beker moest dus gewonnen worden.

Riel startte wederom met Stijn Wouters op doel, Nik van Kasteren is nog steeds geblesseerd. Het zette vanaf het begin goed druk op HMVV waardoor het spel grotendeels op de helft van de tegenstander plaats vond. Kansen kwamen er maar weinig tot Thomas Broers na een goede pass van Per Timmermans een goede mogelijkheid kreeg, zijn inzet ging net naast. Kort hierna kreeg hij er nog een welke de keeper er goed uithield. HMVV kreeg er ook wel een paar maar Stijn Wouters stond goed zijn mannetje. In de slotfase van de eerste helft nam HMVV wat meer initiatief maar kreeg niet echt grote kansen.

De tweede helft ging de thuisploeg op dezelfde wijze van start. Gaandeweg kwam Riel weer wat beter in het spel en na 30 minuten wist Peter de Weert na een pass van Joris van den Bruggen Riel op een 0-1 voorsprong te zetten. Kort hierna leek HMVV op gelijke hoogte te komen maar deze werd wegens buitenspel afgekeurd. Met momenten ging het er hierna aan beide zijden fel aan toe, waarbij een overtreding op de Rielse keeper wel het toppunt was, de jonge scheidsrechter had er dan ook zijn handen aan vol. HMVV probeerde het nog met een aantal kansloze afstandsschoten in de slotfase. De beste kans in deze periode was nog voor Riel, maar deze werd niet goed uitgespeeld. Eindstand 0-1, hierdoor bereikt Riel de knock out fase van de KNVB beker.

Volgende week start voor Riel de competitie met een uitwedstrijd tegen HCC’09 uit Oudheusden, aanvang 14.30 uur. Riel zal het dit jaar helaas wederom zonder Patrick Bastiaansen moeten doen, hij heeft voor de tweede keer in drie jaar zijn kruisband afgescheurd, deze keer bij zijn linker knie.