Riel verliest eerste wedstrijd

HHC'09 1 (zon)

24 september 2017 14:30

Riel kwam duidelijk tekort tegen HHC’09, het verloor met 3-0. Het kreeg weinig kansen. De thuisploeg kreeg er ook niet veel maar die ze kregen werden wel benut. Twee spelers van Riel moesten nog op ziekenhuisbezoek.

Riel moest voor de eerste wedstrijd van de competitie uit naar Heusden tegen het voor hun onbekende HCC’19. De thuisploeg was van het begin af aan de bovenliggende partij en na tien minuten was het na een snelle aanval over links al raak 1-0. Kort hierna na weer een voorzet van links viel keeper Stijn Wouters bij een duel om de bal geblesseerd uit, waarschijnlijk met een gebroken neus. John van Eijck was zijn vervanger. Riel kreeg hierna nog een kans om gelijk te maken maar de inzet werd tegen gehouden. In de slotfase van de eerste helft werd het, na een slechte balaanname en snel omschakelen van HHC 2-0.

De tweede helft kwam Riel wat meer aan voetballen toe en kreeg een paar schietkansen waar helaas niet uit gescoord werd. Na tien minuten kwam HHC, na twee keer geel, met tien man te staan. Riel zette hierna meer druk en probeerde over de flanken gevaarlijk te worden, dit lukte ook een paar keer maar de afwerking was steeds niet goed genoeg. Op het eind van de tweede helft was er nog een botsing waarbij beide spelers last van hun hoofd hadden, de scheidsrechter had hiervoor zeker af moet fluiten maar liet dit na. HHC speelde ook door en maakte vanuit deze aanval, waarbij matig verdedigd werd, de 3-0 eindstand. Joris van der Bruggen moest na deze botsing aangeslagen het veld verlaten en bracht ook nog een bezoek aan het ziekenhuis waarbij vast kwam te staan dat het geen hersenschudding was, hij moest wel rust houden.

Volgende week speelt Riel thuis tegen Blauw Wit’81 aanvang 14.30 uur. Na deze wedstrijd vind de opening plaats van onze vernieuwde kantine, tot dan.