Audacia-Riel gestaakt

Audacia 1 (zon)

8 oktober 2017 14:30

Riel kwam knullig op een 1-0 achterstand. Per Timmermans maakte met een prima goal de 1-1. Door een buitenspelgoal kwam Audacia op 2-1. Hierna liepen de gemoederen wat op waarna de scheidsrechter besloot de wedstrijd te staken.

Riel speelde zondag uit tegen Audacia uit Moergestel wat de eerste twee wedstrijden gewonnen had. Riel was vanaf het begin de bovenliggende partij en gaf vrijwel geen ruimte weg aan de tegenstander. Het leek op voorsprong te komen maar het schot van Per Timmermans ging net naast. Even later kon de Rielse keeper een te diepe pass van Audacia zo oprapen, helaas liet hij deze uit zijn handen glippen waardoor Riel op een 1-0 achterstand kwam. Riel liet zich door deze tegenvaller niet uit het veld slaan en bleef goed druk zetten. Vanuit een mooie breedtepass van Bram Rutten maakte Per Timmermans, na een goede aanname, de gelijkmaker. Riel kreeg hierna een aantal mogelijkheden om op voorsprong te komen, de grootste was voor Cas van Kasteren maar zijn kopbal ging op de paal. Toch was het Audacia dat wist te scoren, het was echter wel uit een overduidelijke buitenspelsituatie welke de man in het zwart van grote afstand wegwuifde. Hij ging zelfs geen verhaal halen bij de Rielse inval grensrechter Olaf, waarop deze besloot om de vlag maar neer te gooien. Nadat een aantal Riel spelers commentaar gaven besloot hij tot verbazing van iedereen om de wedstrijd te staken. Hij kwam, na aandringen van beide trainers, helaas niet meer terug op zijn besluit. Riel zal hierdoor op herhaling moeten om vanaf tien minuten voor rust de wedstrijd uit te spelen. Jammer want Riel zat vandaag goed in de wedstrijd.

Volgende week speelt Riel thuis tegen koploper Gudok, aanvang 14.30 uur.