Riel niet opgewassen in eigen huis tegen sterker TSV Gudok

TSV Gudok 1

15 oktober 2017 14:30

Zondag speelde onze vaandeldragers van vv Riel tegen de lijstaanvoerder van de 4e klasse D te weten TSV Gudok uit Tilburg. Riel begon met een vrij defensieve opstelling aan de wedstrijd hopende zo met countervoetbal eruit te kunnen voetballen tegen het stugge TSV Gudok.

De eerste mogelijkheid was verassend genoeg dan ook voor de thuisclub. Thomas Broers liep in de 5e minuut de verdediger eruit maar wist helaas het doel niet te treffen. Hierna ging Gudok het tempo wat meer opvoeren en kwam het beter in de duels dan Riel. Riel werd in de volgende fase dan ook op felheid afgetroefd. En doordat Riel te slap de duels inging kreeg het 3 doelpunten te incasseren. Stijn Wouters die vandaag wederom de geblesseerde Nik van Kasteren verving en goed het doel verdedigde kon aan de tegentreffers niet veel doen. Net voor de rust moest assistent trainer Roland Maas die vandaag hoofdcoach Mathieu van der Steen verving vanwege een vakantie de 1e wissel toepassen. De geblesseerde Per Timmermans kon niet verder en werd vervangen door Joris van der Bruggen die daarvoor al een wedstrijd in de benen had bij Riel 2.

Na de rust kreeg Riel wat meer ruimte om te voetballen mede ook omdat Gudok wat gas teruggenomen had. Na 55 minuten werd de moegestreden Joris van der Bruggen naar de kant gehaald voor Lars Bokma die na enkele weken blessureleed zijn rentree bij Riel 1 weer kon maken. Echter een minuut na deze wissel raakte Dave Bastiaansen geblesseerd aan zijn knie waardoor hij niet verder kon en Roland Maas genoodzaakt was zijn laatste wissel toe te passen. Bram Rutten kwam voor hem in de plaats.  Er werden heen en weer nog wat speldenprikjes uitgedeeld maar echt opgelegde kansen kwamen er niet meer in de 2e helft. Riel moest hierdoor wederom een nederlaag incasseren op eigen veld en wacht nog met smacht op de eerste punten.

Volgende week is er wederom weer een thuiswedstrijd en wel tegen het Oisterwijkse Nevelo dat wisselvallig aan het seizoen is begonnen. Hopelijk komt u massaal naar ons 1e elftal kijken en genieten van het “VV Riel Oktoberfest”. Aanvang 14:30 uur.