Riel nog steeds puntloos

SC Elshout 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse D

29 oktober 2017 14:00

Riel stond binnen een half uur al met 2-0 achter. Het maakte door Joost Jonckers net voor rust de aansluitingstreffer.  Het leek deze helft nog op gelijke hoogte te komen maar een penalty werd gemist. De tweede helft kansen over en weer, met de beste voor Elshout dat in de slotfase nog naar 4-1 uitliep.

Riel speelde vandaag uit bij SC Elshout. Het kwam binnen tien minuten, na zoals zo vaak de laatste tijd slordig balverlies, op een 1-0 achterstand. Na een blessure van Stijn Wouters leek het al snel hierna 2-0 te worden maar deze werd vanuit buitenspel gescoord. Na een kwartier hield Stijn Wouters met een prima redding Riel in de wedstrijd. Even later draaide Joost Jonckers zich, na een pass van Thomas Broers, goed vrij maar zijn inzet werd gekeerd. Na een half uur kwamen de gastheren na een slechte balaanname van Rielzijde op 2-0. Hierna kwam Riel wat beter in hun spel en kreeg Peter de Weert een schietkans welke net naast ging. Kort hierna was het toch raak, Joost Jonckers kopte een voorzet van Rob Bok onhoudbaar binnen. In de extra tijd van de eerste helft leek Riel nog op gelijke hoogte te komen maar de penalty, gegeven na vasthouden bij een corner, werd door de normaal trefzekere Peter de Weert te slap ingeschoten en dus gehouden door de keeper.

Riel zette de betere fase van de eerste helft niet door en kwam de tweede helft weer meer onder druk. Toch kreeg het zelf ook wel wat kansjes maar de betere waren voor Elshout. Na een uur leek een zondagsschot van Thomas Broers voor de gelijkmaker te zorgen maar zijn inzet van grote afstand ging net over. Vijf minuten voor tijd hield Stijn Wouters een schot met behulp van de paal eruit maar de rebound was voor Elshout die de 3-1 maakte. Kort hierna werd de laatste man op snelheid geklopt en kwam de 4-1 eindstand op het scorebord.

Riel dus nog steeds puntloos daar zal het zondag thuis tegen Chaam proberen verandering in te brengen, anders zal het wel heel moeilijk worden om zich te handhaven in de vierde klasse. Kijk even op de site hoe laat deze wedstrijd begint want dat is misschien wel 14.00 uur. Tot dan.