Riel na rood onderuit

Chaam 1

5 november 2017 14:00

Riel begon goed en kwam terecht op een 1-0 voorsprong. Na rood voor de Rielse keeper zakte het ver weg en verloor uiteindelijk vrij kansloos met 1-6.

Riel speelde na lange tijd weer eens tegen Chaam, met het oog op de ranglijst een belangrijke wedstrijd. Riel begon goed aan de wedstrijd, het zette Chaam goed vast op de eigen helft. Na vijf minuten het eerste kansje voor Riel maar de keeper wist de inzet van Joost Jonckers tot corner te verwerken. Na een kwartier was het wel raak, Willem van Riel maakte van dichtbij de 1-0. Riel bleef hierna de betere maar na twintig minuten kwam Chaam voor de eerste keer in de zestien waarbij de Rielse goalie uitgleed en hierdoor de bal niet vast had zodat Chaam de gelijkmaker kon maken. Dezelfde Nik van Kasteren kon zich enigszins gefrustreerd, kort na dit doelpunt, niet inhouden na een overtreding op hem. Hij gaf de tegenstander een duw en kon met rood naar de kant en moest Riel met tien man verder. Dit was wel het kantelpunt in de wedstrijd en kwam Riel meer onder druk. Net voor rust kwam Chaam vanuit een vrije trap op een 1-2 voorsprong.

In het begin in de tweede helft kwam Chaam, na al een grote kans te hebben gemist, via een steekpass op 1-3. Even later ging Rick van Berkel door zijn knie, een kruisbandblessure wordt gevreesd. Dit kan er ook nog wel bij, de zoveelste blessure voor Riel. Chaam, liep hierna simpel uit naar 1-5. Riel herpakte zich wat maar verder dan een paar schoten op doel van Thomas Broers kwam het niet. In de slotfase maakte Chaam nog de 1-6.

Zondag voor Riel geen wedstrijd, dinsdag speelt het voor de beker thuis tegen Gilze, aanvang 20.00 uur.