Ook OVC’26 wint van Riel

OVC'26 1 (zon)

26 november 2017 14:30

Riel kon vandaag OVC’26 lang bijbenen. Na een goed half uur kwamen de gasten op 0-1. Riel kreeg de eerste helft ook wel wat kansen maar wist deze niet te verzilveren. De tweede helft weinig kansen voor Riel en liep OVC in de slotfase uit naar 0-3.

Riel moest vandaag aantreden tegen de nummer twee van de ranglijst fusieclub OVC’26 uit Tilburg. In het begin een gelijk opgaande wedstrijd waar Per Timmermans helaas al na vijf minuten geblesseerd uitviel, Jesse vd Corput was zijn vervanger. Na twintig minuten kreeg Riel op de rand van de zestien een vrije trap, Dave Bastiaansen wist hem wel langst de muur te krijgen maar de keeper kon de bal pareren. Even later mocht hij dit na een overtreding op Daniel Walhout overdoen maar deze belande in de muur. Na vijfendertig minuten kwam OVC middels een geplaatst schot op 0-1. In de slotfase van de eerste helft kreeg Thomas Broers nog een kans op de gelijkmaker maar wist de bal niet goed te raken.

De tweede helft werd Riel wat meer teruggedrukt en kreeg het maar weinig kansen. OVC kreeg er wel een aantal maar wisten ook niet te scoren. Na een uur voetballen kreeg Riel vanuit een vrije trap nog wel een mogelijkheid maar deze werd niet benut. Tien minuten voor tijd werd het, na een goede voorzet van de zijkant welke werd binnengekopt, 0-2 voor de gasten. Vijf minuten later kon er een speler vrij uithalen en zette de einduitslag van 0-3 op het scorebord. Riel dus weer met lege handen al had er met een beetje geluk meer in kunnen zitten.

Volgende week uit tegen de nummer voorlaatst en buurman Viola. Daar moet Riel proberen het gat van acht punten kleiner te maken. Deze derby begint om 14.30 uur. Na de wedstrijd hebben ze in Alphen een Pietenbal georganiseerd.