Riel pakt eerste punt bij buurman Viola

Viola 1

3 december 2017 14:30

Riel moest vandaag op bezoek bij buurman Viola, het was een gelijk opgaande wedstrijd. Tien minuten voor tijd kwam Viola op een 1-0 voorsprong. Riel liet zich hierdoor niet uit het veld slaan en maakte kort voor tijd de terechte gelijkmaker.

Riel moest uit tegen het een plaats hoger staande Viola, het moest het doen zonder Nik van Kasteren die zijn laatste wedstrijd schorsing uitzat. De  eerste kans was voor Riel, de inzet van Peter de Weert ging net naast. Na een kwartier werd de blessurebank weer voller, Lars Bokma viel met een enkelblessure uit en werd vervangen door Jesse vd Corput. Na een half uur kreeg Viola na slordig inleveren een grote kans maar ook bij hun stond het vizier niet op scherp. Riel leek kort voor rust op voorsprong te komen maar de voorzet van Thomas Broers op de vrijstaande Peter de Weert was niet op maat.

De tweede helft begon Viola sterker en kreeg na vijftig minuten een open schietkans welke naast ging. Na een kwartier kreeg de van een blessure teruggekeerde Bart Rutten een kopkans, zijn inzet was echter te slap. Viola kreeg ook wel wat kansjes maar gingen hier ook niet goed mee om. In de vijfenzestigste minuut kreeg Joris vd Bruggen een dot van een kans maar hij wachtte te lang met schieten. Hierna kregen Peter en Thomas nog kansen maar ze wisten beide het netje niet te raken. Halverwege de tweede helft moest Stijn Wouters een redding brengen op een schot in de zestien. Een kwartier voor tijd kwam Viola vanuit een vrije trap op voorsprong, Stijn wist in eerste instantie nog te redden maar via de rug van een Violaspeler ging de bal toch nog over de lijn. Even hierna kwam Viola, na twee keer geel, met een man minder te staan. Vijf minuten voor tijd was het dan toch raak, na een voorzet van Thomas Broers draaide Peter de Weert zich goed vrij en maakte van dichtbij de 1-1. In de slotfase moest de vandaag goed keepende Stijn Wouters nog een redding brengen om het eerste punt voor Riel veilig te stellen. Een wel terecht gelijkspel in een spannende wedstrijd.

Volgende week weer een uitwedstrijd, nu tegen Jong Brabant aanvang 14,30 uur.