Riel sprokkelt weer puntje

Jong Brabant 1

Mannen, 1, 4e klasse D

18 februari 2018 14:30

In een gelijk opgaande wedstrijd kwam Riel halverwege de eerste helft op een 1-0 achterstand. De tweede helft trok Riel dit door een doelpunt van Lucas vd Bruggen gelijk. In de slotfase kregen beide teams nog een uitgelezen kans om de overwinning naar zich toe te trekken  maar beide faalde in de afwerking. Een terecht gelijkspel.

Riel speelde vandaag uit tegen de nummer vier Jong brabant uit Berkel Enschot. Het begin speelde zich grotendeels af op de helft van de thuisploeg. Naarmate de wedstrijd vorderde werd Jong Brabant steeds dreigender Vooral vanuit de corners die ze veelvuldig kregen waren ze gevaarlijk. Toch de eerste kans voor Riel, na een goede combinatie kwam Dave Bastiaansen vrij in de zestien maar kon de bal niet vol raken. Kort hierna kwam Riel goed weg, een voorzet vanaf rechts werd snoeihard op de paal gekopt. Vanuit een slim genomen vrije trap deed Peter de Weert dit even later na met een schoot op de paal. Na een half uur kwamen de gastheren vanuit een corner, die goed door de vrijstaande man werd ingeschoten, op 1-0. Na deze treffer kreeg Riel nog een paar kansjes via Thomas Broers maar werden niet benut. Met deze achterstand ging Riel dan ook de rust in.

De tweede leek Riel sterker maar kreeg weinig tot geen kansen, er werd in deze fase ook niets weggegeven. Na een half uur was het dan toch raak, na een prima actie van Peter de Weert was het Lucas vd Bruggen die de bal het laatste zetje wist te geven 1-1. Riel liet zich hierna, zoals wel vaker, verder terugdrukken waardoor Jong Brabant een paar keer gevaarlijk werd. In de slotfase nog de grootste kans voor Jong Brabant maar van dichtbij werd de bal hoog overgeschoten. Riel leek nog met drie punten aan de haal te gaan maar het doelpunt in de laatste minuut werd terecht voor buitenspel afgekeurd.

Gezien het aantal kansen over en weer wel een terechte uitslag. Riel moet nu zijn vizier op Audacia, dat zeven punten meer heeft, richten om zich te handhaven. Volgende week weer een uitwedstrijd nu tegen de nummer twee Gudok, aanvang 14.30 uur. Tot dan maar weer.