Riel laat eerste winst in slotfase glippen

RKDSV 1

28 januari 2018 14:30

Riel speelde een sterke eerste helft waar het na vier minuten door Peter de Weert op 0-1 kwam. Het kreeg nog een aantal goede mogelijkheden om verder uit te lopen maar deze werden gemist. De tweede helft waren de grote kansen voor RKDSV maar daar stond het vizier ook niet op scherp. Riel leek de eerste winst te gaan halen maar in de laatste minuut werd het toch nog 1-1.

Riel speelde voorafgaand aan de hervatting van de competitie twee oefenwedstrijden. Zondag werd het tegen SVG 0-0, dinsdag tegen Gesta wederom een gelijkspel 2-2 doelpuntenmakers waren Lars Bokma en Peter de Weert.

De eerste wedstrijd na de winterstop was meteen een belangrijke, Riel moest uit naar RKDSV wat dit seizoen ook geen hoogvlieger is en maar enkele plaatsen hoger dan Riel staat. Het begon goed aan de wedstrijd en na een slim genomen vrije trap was het Peter de Weert die hierna in de vierde minuut de 0-1 aantekende. Vijf minuten later was Dave Bastiaansen dicht bij een doelpunt maar zijn kopbal werd door de keeper gered. Even hierna moest Guus Linsen het veld verlaten met een scheurtje in zijn lip. RKDSV werd stilaan wat dreigender maar echt grote kansen kregen ze niet. Na een half uur werd Lucas vd Bruggen door Stijn Rutten in een goede positie gebracht maar wist deze niet te verzilveren. Vijf minuten voor rust kwam Lars Bokma, na een goede actie, oog in oog met de keeper maar helaas trok de keeper aan het langste eind. Ruststand 0-1.

De tweede helft kwam Diessen goed uit de startblokken en kreeg meteen al een paar grote kansen. De grootste werd nog door Bram Rutten van de lijn gehaald. Riel kwam het eerste kwartier niet onder deze druk uit. Hierna kwam RKDSV na een tweede gele kaart met tien man te staan. Riel leek weer wat beter in de wedstrijd te komen en kreeg na een voorzet van rechts, waar de keeper zich op verkeek, een open kans maar deze werd overgeschoten. RKDSV bleef vol op de aanval spelen, vooral via de zijkanten waar Riel niet scherp genoeg stond te verdedigen. Tien minuten voor tijd moest Nik van Kasteren nog een redding brengen op een kopbal van dichtbij. Riel leek ondanks de kansen van RKDSV met drie punten naar huis te gaan. Maar diep in de blessuretijd was het dan toch raak, via een Riel been rolde de gelijkmaker alsnog over de lijn. Meteen na de aftrap werd er afgefloten, eindstand 1-1.

Gezien de kansen over en weer misschien wel een terechte uitslag, maar wel zuur dat de gelijkmaker zo laat viel. Volgende week speelt Riel thuis tegen HHC’09 aanvang 14.30 uur, tot dan.