Riel boekt eerste competitiezege

HHC'09 1 (zon)

19 april 2018 19:15

Riel speelde donderdagavond een inhaalwedstrijd tegen HHC’09 uit Heusden. Het boekte door doelpunten van Bram Rutten, Lars Bokma en Peter de Weert hun eerste overwinning voor de competitie. Het werd een terechte 3-1 zege voor de thuisploeg.

In de beginfase hadden de gasten wat meer balbezit maar kansen konden ze niet creëren. Na vijf minuten de eerste speldenprik van Riel, Peter de Weert zijn schot was een prooi voor de keeper. Hierna een grote kans voor HCC maar de vrije man kopte in scoringspositie naast. Riel laat zich ook gelden, een schot van Lars Bokma gaat net over de kruising. Halverwege de eerste helft komt Riel beter in de wedstrijd al is het wel slordig aan beide zijden. Na een half uur maakte zowel Riel als HCC een buitenspel doelpunt. Tien minuten voor rust kopt Bram Rutten een corner goed binnen en komt Riel op een 1-0 voorsprong. In de slotfase grote kansen voor Peter de Weert en Dave Bastiaansen die niet worden benut. Net voor rust krijgt Riel na een overtreding in de zestien een penalty, deze wordt door Peter de Weert benut en kan Riel met 2-0 de rust in.

Kort na rust krijgt HHC na een handsbal ook een penalty en maakt de 2-1. Na een kwartier krijgt Lars Bokma een diepe bal aangespeeld welke hij onberispelijk tegen de touwen schiet en krijgt Riel met 3-1 weer wat meer lucht. HHC krijgt een paar vrije trappen op de rand van de zestien maar Nik van Kasteren weet zijn goal schoon te houden. In de slotfase gaat HHC wat meer voor de aanval maar de kansen zijn voor Riel om verder uit te lopen. Vijf minuten voor tijd combineert Riel goed in de zestien maar Joost Jonckers komt een teenlengte tekort om deze tot een doelpunt om te zetten.

Riel verkleint door deze 3-1 overwinning de achterstand tot tien punten op EDN. Zondag wacht de derby tegen viola. Deze thuiswedstrijd begint om 14.30 uur, Riel kan wederom alle support gebruiken tot dan.