Audacia te sterk voor Riel

... (schot)
... (intikker)

6 mei 2018 14:30

Riel speelde vandaag tegen Audacia, een overwinning was noodzakelijk om nog een beetje hoop op handhaving te houden. Het ging binnen vijf minuten al mis, na een foutje van de Rielse goalie werd het 0-1. Kort na rust deed hij dit nogmaals 0-2. Thomas Broers gaf hierna Riel nog hoop 1-2. Maar in de slotfase knullig balverlies dat werd afgestraft 1-3.

Riel speelde op een zonnig sportpark de Krim tegen Audacia uit Moergestel. Riel had een verassing in de opstelling, Lars Bokma stond laatste man. Het ging al snel fout voor Riel, doelman Nik van Kasteren verkeek zich op een schot waarna de bal over de doellijn hobbelde 0-1. Hierna hield hij Riel wel in de wedstrijd door een aantal schoten goed uit te houden. Halverwege de eerste helft kwam Riel wat beter in zijn spel. Na vijfentwintig minuten gaf Per Timmermans een mooi passje op Thomas Broers, helaas had hij geen controle over de bal. Even later een voorzet van Rick Graafmans die Dave Bastiaansen naast kopte. Audacia kreeg wel een groot aantal kansen maar ging hier slordig mee om, ruststand 0-1.

De tweede helft begon zoals de eerste met een foutje van de Rielse goalie, 0-2.De ingevallen Wouter Wouters en Hero Maas speelde beide een goede een goede wedstrijd. Na tien minuten stuurde Peter de Weert Thomas Broers de diepte in, hij speelde zijn man goed uit en schoot feilloos in de verre hoek, 1-2. Hier na nog een aktie van Hero Maas maar zijn inzet ging net over. Even voor tijd balverlies van Riel wat goed werd afgestraft door Audacia 1-3. Hierna zag Riel het niet meer zitten en legde zich neer bij het verlies.

Riel mocht niet mopperen over de uitslag aangezien het grote aantal gemiste kansen van Audacia. Donderdag speelt Riel tegen de enig overgebleven concurrent EDN’56, aanvang 14.30 uur. Riel moet alle vier de resterende wedstrijden winnen en dan mag EDN’56 geen punten meer halen om zich te handhaven, zal dus niet makkelijk zijn aangezien Riel zondag naar OVC moet dat dan kampioen kan worden.