Matig Riel onderuit in Chaam

... (scrimmage)
... (schot)

11 maart 2018 14:30

Riel speelde vandaag in Chaam hun wedstrijd tegen het op twee plaatsen hoger staande Chaam. Een overwinning zou dus goed uitkomen. Het liep echter anders, na een 1-1 ruststand door een doelpunt van Per Timmermans liep Chaam de tweede helft uit naar 3-1.

Riel moest zondag de grote 1-6 thuisnederlaag tegen Chaam proberen weg te poetsen. Het was voetballend in de beginfase zeker niet de mindere al werd er af en toe wel slordig balverlies geleden waardoor Chaam na tien minuten al een grote kans kreeg. Na een kwartier kreeg Chaam op de middenlijn een vrije trap, de verdediging stond niet goed opgesteld, waardoor een Chaamspeler de bal vrij kon aannemen en binnenschieten. Dit liet Riel niet op zich zitten en vanuit een voorzet van Peter de Weert maakte Pet Timmermans vijf minuten later de gelijkmaker. Hierna kreeg Riel enkele schietkansjes door Peter de Weert en de goed spelende Jesse vd Corput. Chaam kreeg tien minuten voor rust een vrije trap, deze kanonskogel ging gelukkig net naast. Kort voor rust werd de bal achterin weer eens ingeleverd, de kans die hieruit voortkwam ging over. Vanuit een corner voor Riel schoot Kas van Kasteren van dichtbij over. Chaam raakte in de slotfase nog de paal. Ruststand 1-1.

Riel kwam niet goed uit de kleedkamer en wist de tweede helft vrijwel geen kans meer te creëren. Na twintig minuten liep een aanvaller goed uit de rug van zijn tegenstander, de bal kon nog onderschept worden maar vanuit de rebound werd het toch nog 2-1. Tien minuten later werd er bij een snelle omschakeling van Chaam niet goed mee teruggelopen, deze overtalsituatie werd goed uitgespeeld 3-1. Verder dan een schot van Peter de Weert kwam Riel niet meer, wel werden er nog enkele domme gele kaarten opgelopen. Op deze overwinning van Chaam was eigenlijk weinig af te dingen.

Door deze nederlaag en de winst van Audacia is het gat met de nummer voorlaatst opgelopen naar 10 punten. Riel heeft nog 13 wedstrijden om dit ongedaan te maken, zondag maar mee beginnen thuis tegen Elshout aanvang 14.30 uur.