Riel laat twee punten uit handen glippen.

Blauw Wit'81 1

8 april 2018 14:30

Riel dacht zondag de eerste driepunter te gaan halen. Het stond een kwartier voor tijd, door doelpunten van Willem van Riel, Peter de Weert en Jesse vd Corput, met 0-3 voor. Helaas speelde het in de slotminuut alsnog gelijk.

Riel speelde zondag uit in de Moer tegen Blauw Wit’81. In de openingsfase een prima pass van Jesse vd Corput op Peter de Weert die hierdoor alleen voor de keeper kwam echter stond hij net buitenspel. Even later een prima steekpass door het midden van Dave Bastiaansen op Lars Bokma die oog in oog met de keeper faalde in de afwerking. Na een kwartier het eerste kansje voor Blauw Wit maar het afstandsschot werd goed door Nik van Kasteren uit de benedenhoek getikt. Halverwege de eerste helft kwam Riel, door een afstandsschot van dertig meter die in de bovenhoek belande, door Willem van Riel op een verdiende 0-1 voorsprong. Kort voor rust veroverde Lars Bokma goed de bal en brengt Peter de Weert in scoringspositie, hij weet hier wel raad mee en maakt de 0-2. Dit was tevens de ruststand waarin Riel vrijwel geen kans heeft weggegeven.

In het begin van de tweede helft komt Riel goed weg en moet de bal door Per Timmermans van de lijn worden gehaald. De fase die hierop volgt weinig  kansen tot Riel in de vijfenzestigste minuut een vrije trap krijgt die goed door Jesse vd Corput wordt afgewerkt en Riel op een comfortabele 0-3 voorsprong zet. Vijf minuten later kan de spits van Blauw Wit een voorzet van de zijkant vrij inkoppen en laat Nik kansloos 1-3. Riel krijgt hierna nog enkele kansjes welke niet benut werden. Tien minuten voor tijd krijgt Blauw Wit na een domme overtreding binnen de zestien een penalty, deze wordt onberispelijk binnengeschoten 2-3. De thuisploeg ruikt bloed en gaat vol voor de gelijkmaker een paar minuten later moet Nik van Kasteren nog een bal uit de bovenhoek tikken. In de blessuretijd valt alsnog de gelijkmaker, bij een corner gaan een paar Rielse de fout in waardoor de 3-3 op het scorebord komt.

Spijtig voor Riel dat lange tijd uitzicht had op de eerste overwinning dit seizoen. Donderdag speelt Riel de volgende wedstrijd uit bij Audacia. Deze begint met 2-1 en er moeten nog vijfenvijftig minuten gespeeld worden. Dan volgen er zes thuiswedstrijden op rij voor Riel te beginnen op zondag tegen RKDSV.