Viola de gelukkigste in Riel

Viola 1

22 april 2018 14:30

Riel deed niet veel onder voor Viola. Met een afstandsschot na een uur kwam Viola op 0-1. Riel probeerde nog wel, maar het ontbrak aan een beetje geluk, om de aansluitingstreffer te maken. Viola kreeg nog wel enkele goede mogelijkheden om verder uit te lopen in de slotfase maar liet dit na.

Zondag speelde Riel de derby tegen Viola uit Alphen, de wedstrijd onder een stralend zonnetje werd goed bezocht. Al in de eerste minuut leek Riel vanuit een vrije trap op voorsprong te komen maar terwijl de scheidsrechter al naar de middenstip wees werd de bal alsnog naast geschoten. Na een kwartier de eerste kans voor Viola, na een combinatie in de zestien moest Nik van Kasteren redding brengen. Kort hierna een overtreding op een Rielspeler in de zestienmeter, helaas zag de scheidrechter hierin geen penalty. Na een half uur moest Nik van Kasteren wederom tot het uiterste gaan om Riel voor een achterstand te behoeden. Riel kreeg wat meer grip op de wedstrijd maar verder dan afstandsschoten van Bram Rutten, Dave Bastiaansen en Peter de Weert kwam het niet. Ruststand 0-0.

In de tweede helft was de eerste kans voor Riel, na een afgeslagen voorzet kwam de bal bij Joost Jonckers welke dit helaas niet tot een doelpunt weet om te zetten. Na een half uur gaat Jesse vd Corput goed door over links helaas werd zijn voorzet op de vrije man net onderschept door Viola. Vijf minuten later kwam Viola op voorsprong, vanuit een vrije trap kwam de bal bij een vrijstaande man van Viola met Rielse roots die vanaf twintig meter beheerst de 0-1 binnenschiet. Even later krijgt Lars Bokma een lange bal aangespeeld, in vrije positie doet hij hier te weinig mee. Dave Bastiaansen mag nog een vrije trap nemen maar deze was een prooi voor de keeper, vanuit de counter die hierop volgt schiet Viola net naast. Bij verkeerd uitverdedigen krijgt Viola nog een dot van een kans maar deze wordt overgeschoten. Guus Linsen kan ook nog een keer uithalen maar ook deze gaat over. In de slotfase komt Peter de Weert nog tot een schietkans in de zestien, zijn inzet wordt met wat fortuin door de Alphense goalie overgetikt. Kort hierna nog een vrije trap op de rand zestien, deze mocht echter niet meer genomen worden want de scheidsrechter floot voor het eindsignaal. Eindstand 0-1.

Er had voor Riel meer in kunnen zitten al moet gezegd worden dat Viola wel erg slordig met hun kansen omging. Donderdag speelt Riel thuis tegen Elshout, aanvang 19.15 uur. Zondag heeft Riel geen programma.