Riel verliest van kampioen

... (intikker)
... (penalty)

13 mei 2018 14:30

Riel speelde zondag tegen het donderdag kampioen geworden OVC’26 uit Tilburg zuid. Het klassenverschil was snel duidelijk, met de rust was het al 3-0. Nadat het in de tweede helft  6-0 was geworden scoorde Joost Jonckers de 6-1 eindstand.

Riel met vandaag John van Eijck in de goal, hij verving Nik van Kasteren die wegens een schorsing niet speelgerechtigd was, Nadat Rick Graafmans net naast geschoten had maakte OVC’26 vanuit een diepe bal na vijf minuten de 1-0. Een kwartier later scoorde dezelfde speler met een kopbal, waarbij hij wel erg vrij stond, de 2-0. Kort hierna moest John van Eijck een redding brengen op een inzet van dichtbij. Tien minuten voor rust werd een onnodige ingooi weggegeven, deze werd snel ingegooid en met een lobje afgewerkt 3-0. Riel speelde bij vlagen redelijk zonder echte kansen te creëren, OVC hoefde niet echt vandaag.

Vijf minuten na rust zette Thomas Broers goed door, zijn inzet werd tot corner verwerkt. Vanuit deze corner kreeg Lars Bokma nog een prima schietkans. Na vijfentwintig minuten werd een corner onhoudbaar ingekopt, 4-0. Amper een minuut later vergat Riel te verdedigen, dit werd simpel uitgespeeld, 5-0. Een kwartier voor het einde kreeg OVC na een handsbal een penalty, 6-0. Nog in dezelfde minuut maakte Joost Jonckers na een pass van Joris vd Bruggen de eretreffer 6-1. In de slotfase nog een kans voor Riel, na een voorzet van Thomas Broers kreeg Joshua Paymans een dot van een kans, hij wist deze spijtig genoeg niet te verzilveren. Eindstand 6-1.

Volgende week speelt Riel zijn voorlaatste wedstrijd op eerste pinksterdag uit tegen EDN’56, aanvang 14.30 uur.