Riel veroordeelt EDN’56 tot nacompetitie

EDN'56 1 (zon)

20 mei 2018 14:30

Riel was vandaag de betere in Haghorst. Het won terecht met 0-3 van EDN’56. Doelpuntenmakers waren Thomas Broers, Joost Jonckers en Peter de Weert.

EDN had nog een theoretische kans op rechtstreekse handhaving, het moest dan alles winnen en Audacia zou dan alle resterende wedstrijden moeten verliezen. Dit was aan het spel van de gastheren vandaag niet af te zien, Riel was vanaf het begin de bovenliggende partij. De eerste kans was, na balverlies op het middenveld, nog wel voor EDN maar John van Eijck voorkwam een treffer. Na tien minuten kwam Riel op voorsprong, vanuit een corner kopte Thomas Broers de 0-1 binnen. Vijf minuten later leek EDN dit na te doen maar wederom stond John van Eijck in de weg. Halverwege de eerste helft een mooie combinatie door het midden en bracht Dave Bastiaansen Joost Jonckers in stelling die beheerst met een lobje de 0-2 maakte. Amper twee minuten later was het weer raak, Joost Jonckers kopte een voorzet door op Peter de Weert die de 0-3 binnen schoot. Dit was tevens de comfortabele ruststand voor Riel.

De tweede helft zette EDN wat meer druk zonder echte kansen te krijgen. Na tien minuten zette Hero Maas goed door vanaf de zijkant, helaas was zijn pass op de vrijstaande Thomas Broers niet secuur genoeg. Kort hierna was het wederom Hero die goed doorzette, hij profiteerde echter niet van de te ver uit zijn goal gekomen keeper.  Even later kreeg Jesse vd Corput nog een opgelegde kans, hij had helaas teveel tijd nodig en werd deze kans ongedaan gemaakt. Tien minuten voor tijd raakte EDN nog wel de lat vanuit een corner, maar John wist vandaag de nul te houden. De achterhoede stond vandaag, met Lars Bokma als laatste man, goed. Hij zorgde bovendien voor veel dreiging met zijn lange ballen. EDN probeerde het nog met afstandsschoten maar hun vizier stond vandaag niet op scherp. Een terechte 0-3 overwinning voor Riel vandaag.

Door deze nederlaag moet EDN’56 nacompetitie spelen. Riel speelt volgende week thuis zijn laatste wedstrijd tegen Jong Brabant.  Aanvang 14.30 uur, hierna is de seizoen afsluiting. Vooraf om 12.00 uur kan Riel VR1 uit bij OVC’26 kampioen worden, ook zij kunnen de nodige support gebruiken!