Riel met dubbele cijfers onderuit

Jong Brabant 1

27 mei 2018 14:30

Riel speelde zijn laatste competitiewedstrijd van dit seizoen een matige wedstrijd. Het wilde de vertrekkende trainer Mathieu vd Steen een waardig afscheid geven maar daar kwam bar weinig van terecht. Het stond in de rust al met 0-6 achter tegen Jong Brabant dat in de tweede helft nog naar 0-10 uit wist te lopen.

Riel speelde zondag thuis tegen Jong Brabant, wat nog in de race is voor een periodetitel, zijn laatste wedstrijd van het seizoen. In het begin deed Riel zeker niet onder voor de gasten uit Berkel Enschot. Riel kreeg een aantal corners maar werd niet echt gevaarlijk. Na tien minuten wist Jong Brabant vanuit een scrimmage na een corner de 0-1. Hierna ging het hard en liep Jong Brabant via een afstandsschot en een vrije trap uit naar de 0-3. Riel kreeg nog wel een kans, een voorzet van Peter de Weert werd door vrijstaande Dave Bastiaansen over geschoten. Ook Thomas Broers kreeg na een voorzet op maat van Per Timmermans nog een kans, zijn inzet ging net over. De laatste tien minuten kreeg Riel weer drie tegentreffers te verwerken en was het met rust al 0-6.

Tien minuten in de tweede helft was het na een misverstand achterin wederom raak 0-7. Na een uur de grootste kans voor Riel, Thomas Broers zette Peter de Weert vrij voor de keeper, het leek de eretreffer te worden maar de paal stond dit in de weg. Door een afstandsschot met een rare stuit werd het 0-8. Een kwartier voor tijd kreeg Riel in een paar minuten weer twee tegentreffers te verwerken en was het scorebord te klein om de 0-10 eindstand te tonen. Een wedstrijd om maar snel te vergeten.

Doordat Viola niet wist te winnen heeft Jong Brabant door deze overwinning de periodetitel en speelt het tegen GSBW voor promotie. Na de wedstrijd werd er afscheid genomen van Mathieu vd Steen die drie seizoenen trainer in Riel is geweest. Ook stoppen er drie spelers voor het eerste, Peter de Weert, Joost Jonckers en Kas van Kasteren, deze werden ook eventjes in het zonnetje gezet. Volgend seizoen weer met frisse moed in de vijfde klasse beginnen. Riel VR1 deed het beter dit seizoen, ze werden voor het tweede opeenvolgende jaar kampioen. Dames gefeliciteerd!