VV Riel loopt wederom in slotfase tegen de lamp

Audacia 1 (zon)

Mannen, 1, 4e klasse D

12 april 2018 18:45

Nadat in het begin van de competitie de wedstrijd tussen Audacia en vv Riel was gestaakt na 35 minuten was het op Donderdag 12 April tijd om het duel uit te spelen.

Riel mocht bij de stand van 2 – 1 voor Audacia de wedstrijd hervatten met de aftrap. In de eerste minuten was een goed en fel Riel te zien en creëerde ook wat mogelijkheden. Na 2 minuten kwam Riel gevaarlijk in de 16 meter en werd de aanvaller van Riel neergehaald en de scheidsrechter kon maar een ding doen en dat was een penalty geven en deed dit ook. Deze werd gedecideerd binnen geschoten door Peter de Weert waardoor de wedstrijd weer in evenwicht was. Na 10 minuten was de eerste helft gespeeld en na een korte pauze van een paar minuten werd er van kant gewisseld en kon de 2e helft aanvangen.

In de 2e helft was Audacia duidelijk de bovenliggende partij en kwam Riel niet verder dan het uitdelen van een aantal speldenprikjes maar echt pijn kon het Audacia niet doen. 10 minuten voor tijd werd centrale verdediger Erik Meesters naar voren gestuurd om alles of niets te spelen want aan één punt heeft Riel op dit moment niks en dus kwam men achterin man op man te staan. Audacia had al een aantal goede kansen op de 3-2 laten liggen. In de laatste minuut werd Riel wederom op een tegentreffer getrakteerd. Na een goede voorzet wist de spits er zijn hoofd keurig tegenaan te zetten waardoor Nik van Kasteren kansloos was en Audacia verdiend op voorsprong kwam. Dat dit een bevrijding was voor Audacia bleek wel op de grote wijze hoe dit doelpunt gevierd werd. Hierna was de wedstrijd gespeeld en is het verschil tussen Riel en nummer voorlaatst EDN’56 14 punten met nog 7 wedstrijden te gaan word het een heel lastig verhaal voor vv Riel om niet rechtstreeks te degraderen….