Riel wint eerste oefenpotje van Molenschot

Molenschot 1 (zon)

... (penalty)
Assist: Lars Bokma
Robbert Swinkels (intikker)

12 augustus 2018 12:00

Riel kwam door een penalty 1-0 achter. Nog voor de rust werd dit door doelpunten van Jochem de Brouwer en Thomas Broers recht getrokken. Na de pauze liep Riel makkelijk, door doelpunten van twee maal Robbert Swinkels en Joris vd Bruggen, uit naar 1-5.

Na de eerste trainingen bij GSBW, onder leiding van de nieuwe trainer Nik van Vught en zijn assistent Lucas van Bebber, te hebben afgewerkt speelde Riel zijn eerste oefenwedstrijd tegen Molenschot. Op een prima veld kwam Riel na vijf minuten door een discutabel strafschop op een 1-0 achterstand. Lang konden de gastheren hier niet van genieten, na een kwartier bediende Lars Bokma met een prima voorzet Jochem de Brouwer die de 1-1 binnen kopte. Kort hierna nam nieuwkomer Tony van Noije de bal vanuit een corner direct op zijn pantoffel helaas kwam deze recht op de keeper. Even later kreeg de van VOAB overgekomen Robbert Swinkels zijn eerste kans voor Riel maar zijn inzet miste scherpte. Vijf minuten voor rust was het dan toch raak, Thomas Broers maakte na een goede actie de 1-2. Kort hierna bracht Robbert Swinkels Jochem de Brouwer in stelling maar dit buitenkansje werd niet benut.

Na de rust kregen een groot aantal spelers welke van de A-jeugd zijn overgekomen de gelegenheid om zich te laten zien in het eerste. Na vijf minuten strafte Robbert Swinkels  een foute terugspeelbal af en maakte de 1-3. Hierna een van de spaarzame kansen voor Molenschot, een vrije trap spatte uiteen op de lat. Na een actie in de zestien gaf Thomas Broers de bal op de vrijstaande Lars Bokma welke te gehaast overschoot. Na een uur zette Joris vd Bruggen na een solo Riel op 1-4. Vijf minuten hierna maakte Robbert Swinkels zijn tweede en zette Riel op 1-5. Hierna was het verzet van Molenschot gebroken en kregen Dave Bastiaansen, Willem van Riel en Lars Bokma nog mogelijkheden om verder uit te lopen maar allen misten in kansrijke positie. In de slotfase nog een snelle uitval van Molenschot waarbij aan de noodrem getrokken moest worden. De penalty werd door Stijn Wouters, welke Dave van Berkel in de rust vervangen had, gestopt.

De goed opgekomen supporters hebben wel een aardig wedstrijdje voorgeschoteld gekregen maar wel moet gezegd worden dat de weerstand vooral in de tweede helft minimaal was. Deze week wordt er op maandag en woensdag bij GSBW getraind, zondag is er om 12.00 uur de uitwedstrijd tegen SVG.