Riel geeft riante voorsprong uit handen

SVG 1 (zon)

Robbert Swinkels (intikker)

19 augustus 2018 12:00

Riel speelde hun tweede oefenwedstrijd uit op het kunstgras van SVG, Met rust stond het door twee doelpunten van Robbert Swinkels met 0-2 voor. Kort na rust werd het door Jochem de Brouwer 0-3. Deze voorsprong was echter niet voldoende, in de slotfase werd het nog 4-3 voor de thuisploeg,

Riel speelde een sterke eerste helft. Het zat kort op de tegenstander waar deze niet altijd van gediend waren, met een aantal flinke overtredingen tot gevolg,. Na tien minuten was Jesse vd Corput dicht bij de openingstreffer maar hij stond in buitenspelpositie. Na een half uur een schot van Thomas Broers wat door de keeper geweerd werd. Kort hierna was het weer Thomas die na een  actie een goede voorzet op Robbert Swinkels gaf, hij liet dit kansje niet onbenut 0-1. Kort voor rust kwam Jesse vd Corput na een prima loopactie in scoringspositie, zijn inzet kon nog gekeerd worden maar in de rebound was Robbert Swinkels attent en maakte de 0-2.

Na rust was de eerste kans wederom voor Riel, Met een steekpass zette Jesse vd Corput Joris vd Bruggen oog in oog met de keeper helaas liet hij dit buitenkansje onbenut. Even later strooide Jesse weer met een passje, deze keer op de goed opgekomen Rick Graafmans. Zijn schot kon nog gekeerd worden maar Jochem de Brouwer was er als de kippen bij en maakte de 0-3. Na een kwartier kreeg SVG een vrije trap rond de zestien, deze werd onhoudbaar ingeschoten 1-3. Riel kreeg hierna nog een aantal goede kansen om verder uit te lopen maar liet deze onbenut. Na een half uur werd het met een bekeken schot 2-3. Hierna stuurde Bram Rutten Wouter Wouters de diepte in, zijn voorzet werd naast geschoten. Vanuit een counter van SVG werd het hierna 3-3. Kort voor tijd werd het zelfs na een afstandsschot nog 4-3. Na een combinatie door het midden leek Riel nog op gelijke hoogte te komen maar deze kans werd ook gemist, zodat Riel zijn eerste verliespartij leed.

Het verschil tussen de eerste en tweede helft was aan Riel zijde wel groot, al moet gezegd worden dat het als ze hun kansen benut zouden hebben een overwinning er wel ingezeten zou hebben. Dat moet Riel dan in de eerste competitiewedstrijd maar doen, dan spelen ze ook tegen SVG. Dinsdag weer een oefenwedstrijd, uit tegen Gilze aanvang 20.15 uur.