Riel verliest twee maal deze week.

Jong Brabant 1 (zon)

26 augustus 2018 14:00

Dinsdag speelde Riel uit tegen Gilze er werd met 3-0 verloren. Zondag ging het op bezoek bij Jong Brabant, hier ging Riel met 2-0 onderuit.

Dinsdag speelde Riel tegen 3e klasser Gilze. Riel voetbalde redelijk mee tegen een wel beter Gilze. Het kreeg vrijwel geen uitgespeelde kansen. Dave van Berkel voorkwam  na een kwartier met een prima redding de openingstreffer. Riel kwam halverwege de eerste helft vanuit een vrije trap op een 1-0  achterstand. Thomas Broers kreeg na een pass van Willem van Riel nog de kans op de gelijkmaker maar hij had net teveel tijd nodig. De tweede helft kwam Gilze een kwartier voor tijd na een voorzet van de vrijstaande aanvaller op 2-0. Kort voor tijd werd het nog 3-0.

Zondag moest Riel op bezoek bij 4e klasser Jong Brabant waar het de laatste competitiewedstrijd van vorig seizoen nog met dubbele cijfers van verloren had. Nadat Riel in de openingsfase al enkele kansjes had gehad was het toch Jong Brabant dat op 1-0 kwam. Na tien minuten kon Jesse vd Corput een schotpoging wagen maar zijn inzet was net niet goed genoeg. Verder waren er de eerste helft weinig kansen meer te noteren aangezien het spel zich veelal op het middenveld afspeelde. Kort na rust werd het al snel 2-0. Twintig minuten voor tijd kon de opgekomen Wouter Wouters uithalen maar zijn schot was te slap. Tien minuten voor tijd raakte Robbert Swinkels vanuit een vrije trap de paal, even later schoot hij nog net naast. Eindstand 2-0.

Twee wedstrijden waarin Riel tegen betere tegenstanders redelijk mee speelde maar weinig kansen kreeg. Volgende week het serieuzere werk, de beker, met te beginnen de uitwedstrijd tegen buurman GSBW, aanvang 14.30 uur.