GSBW en Riel in evenwicht

GSBW 1 (zon)

Groep 2 03

2 september 2018 14:30

Riel speelde de eerste bekerwedstrijd uit bij GSBW. Riel kwam na een klein half uur op een 1-0 achterstand. De gasten kregen een aantal kansen om verder uit te lopen maar lieten dit na. Een kwartier voor tijd maakte Robbert Swinkels de 1-1. In de slotminuut kon hij nog de winnende maken maar zijn kopbal ging net over. Een terecht gelijkspel waar beide teams wel vrede mee hadden.

Riel begon goed aan de wedstrijd zette goed druk en hield GSBW op de eigen helft. De eerste kans was dan ook voor Riel, het afstandsschot van Thomas Broers miste precisie. Na tien minuten de eerste kans voor GSBW maar de kopbal ging naast. Lars Bokma werd hierna een paar keer goed de diepte ingestuurd, hij liet zijn tegenstander de hielen zien maar met zijn voorzetten werd te weinig gedaan. Na een kwartier moest Dave van Berkel gestrekt naar de bovenhoek om een treffer vanuit een vrije trap te voorkomen. Hierna nam GSBW wat meer initiatief en kwam het via een bekeken schot in de verre hoek op een 1-0 voorsprong. Dit was ook de ruststand.

Na het eerste kansje voor Riel hield Dave van Berkel Riel met een paar goede reddingen in de wedstrijd. Na twintig minuten ging Jesse vd Corput goed door op de keeper, het leek een overtreding van de sluitpost maar de man in het zwart zag er geen overtreding in. Even later ging Jesse weer goed door over rechts en gaf goed voor, helaas was de inzet van Robbert Swinkels te zacht. Een kwartier voor tijd werd een schot van Joris vd Bruggen niet goed verwerkt door de keeper zodat Robbert Swinkels simpel de gelijkmaker kon maken. Riel was hierna de betere. Een schot van Lars Bokma ging net naast en een lobje van Jesse ging net over. In de slotfase werd een schot van Joris vanuit een diepe bal tot corner verwerkt, de kans die hieruit volgde werd door de vrijstaande Robbert Swinkels net over gekopt. De 1-1 was dus de eindstand.

Een terechte uitslag van een aardige wedstrijd voor de toeschouwers. Volgende week komt Hulsel op bezoek in Riel, aanvang 14.30 uur