Riel te sterk voor Hulsel

Hulsel 1 (zon)

9 september 2018 14:30

Riel speelde een goede wedstrijd. Het kwam door doelpunten van Willem van Riel en Thomas Broers al snel op 2-0. Hierna kwam Hulsel nog terug naar 2-1. De tweede helft liep Riel door goals van wederom Willem van Riel en Hero Maas uit naar een dik verdiende 4-1 overwinning.

Riel speelde afgelopen zondag hun tweede bekerwedstrijd thuis tegen vijfde klasser Hulsel. Het eerste speldenprikje was een corner voor de gasten, hierna nam Riel het heft in handen. Vanuit een corner kreeg Thomas Broers de eerste schietkans voor Riel deze ging naast, Na vijf minuten was het wel raak na een pass van Joris vd Bruggen maakte Willem van Riel door een afstandsschot de 1-0. Na tien minuten kwam Thom van Iersel goed op maar zijn voorzet was niet op maat, vanuit de counter die hierop volgde moest Dave van Berkel redding brengen. Na een kwartier was het weer Riel dat scoorde, na een passje door het midden was het Thomas Broers die beheerst de 2-0 maakte. Na een half uur een van de weinige foutjes in de Rieldefensie, na een miscommunicatie achterin maakte Hulsel met een lobje waarop de keeper kansloos was de 2-1. Hierna kwamen de gasten beter in hun spel en kregen een paar goede kansen om op gelijke hoogte te komen. Gelukkig stond hun vizier niet op scherp. In de laatste minuut een goede voorzet van Jesse vd Corput, de kopbal van Thomas Broers ging net over zodat Riel met een 2-1 voorsprong de rust in ging,

Kort na rust kreeg Riel op de rand zestien een vrije trap, het schot van Robbert Swinkels ging net over de kruising. Na tien minuten zette Willem van Riel een een-tweetje op met Robbert Swinkels waarna eerstgenoemde de keeper kansloos liet op zijn schot, 3-1. Even hierna kreeg Jesse vd Corput na een diepe bal van Joris vd Bruggen een kans maar de keeper voorkwam dit. Na een kwartier moest Dave van Berkel tot het uiterste gaan om een schot van Hulsel onschadelijk te maken. Zijn collega deed dit even later hetzelfde na een schot van Hero Maas. Na een half uur bracht Bram Rutten Robbert Swinkels in stelling maar zijn schot ging net naast. Vijf minuten later was het wel raak na een steekpass van Robbert Swinkels troefde Hero Maas op snelheid de keeper af en maakte met de 4-1 zijn eerste voor Riel 1. Hierna kreeg Riel door Lucas vd Bruggen en Thomas Broers nog kansen om verder uit te lopen maar deze gingen er net niet in waardoor de einduitslag 4-1 bleef.

Door deze overwinning staat Riel in de poule van de beker bovenaan en heeft volgende week thuis tegen derde klasser Spoordonkse Boys genoeg aan een puntje om veder te gaan in de beker, aanvang 14.30 uur.